Gå til innhold

Benkpressteknikk


sg8

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt mye med skulderproblemer gjennom flere år, og var hos fysioterapeut idag, og han så på teknikken min i roing (redcord), nedtrekk bredt grep, benkpress, knebøy, markløft og pushups.

I motsetning til det man leser av mange treningseksperter på internett anbefalte han å ikke tucke albuene særlig, men heller treffe brystmusklene med stangen og så rett opp, i motsetning til å senke stangen til nedforbi brystmusklene. Han forklarte dette med at man traff brystet bedre, og vektarmen ble mindre, noe som ga mindre stress på skulderleddet, samtidig som det var bedre måte å bli sterkere på. (er vel noe av det samme rippetoe instruerer) Det samme nevnte han under roing i redcord og pushups, hvor jeg tucka albuene som i benkpressen.

Når jeg tok knebøy spurte jeg om jeg burde gå helt ned med tanke på rygghelse, så sa han at det var en naturlig 'oppgave' for kroppen å endre ryggkurvaturen litt i bunn og bevege bekkenet, og at få greier å holde svaien helt ned.

Holder på å bli gal/besatt av korrekt teknikk, er så mye informasjon ute å går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...