Svanhild Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 samboeren min har ømfintlige knær, som knepper og stikker i blandt. Han har hatt betennelse en gang. Han har egentlig ganske sterke og veltrente bein, så trenger litt vedlikeholdstrening. Noen som har tips til øvelser som skåner knea mest mulig? Han har planer om å trene beina x 2 i uka. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddis Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Nå er ikke jeg noen ekspert på knær og slikt, men hadde selv "dårlige knær" før og unnlot derfor å trene knebøy. Gjorde vondt i knærne når jeg forsøkte (med dårlig teknikk og halvbøy). Men etter at jeg bare bestemte meg for å ta knebøy likevel har knærne blitt mye bedre. Viktig også å trene hamstrings da denne vil hjelpe å balansere kneet og dempe belastninger. Gode øvelser for hamstring er strake markløft, lårcurl, glute ham raise og nordic hamstrings. Er det reele skader i kneet bør han selvsagt oppsøke en fysioterapeut eller liknende først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svanhild Skrevet 16. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2012 Det foreligger ingen konkrete skader, han har bare fått beskjed om å "ta det pent"... Knebøy får han til, men tar så klart ikke altfor tungt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddis Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Knebøy får han til, men tar så klart ikke altfor tungt. Trenger ikke være så tungt. Fokuser på god teknikk og god dybde først. Få gjerne teknikken vurdert av noen med peiling (f.eks ved å filme og legge ut på fitnessbloggen) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Har han vært til utredning? I så fall hva var diagnosen? Har han hatt noen tidligere skader, inkludert andre steder på kroppen? "ta det pent" utsagnet er stort sett en dårlig helgardering fra fagpersoner som dessverre ikke har peiling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BROrilla Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Det er ikke farlig å trene fordi om man kjenner litt ubehag. Blir det ikke værre hadde jeg ikke bekymret meg. Jeg har jumpers knee men kjører fortsatt tungt bein. De dagene hvor de er ekstra vondt variere jeg litt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.