Gå til innhold

Senebetennelse eller treningsverk?


Svartsol

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig vondt i venstrearma. Den stråler fra albuen og helt ned i det nederste tommelleddet. Spesielt når jeg skriver (skriver mye, er masterstudent i språk).

Kan det være så enkelt at jeg bare er litt støl, eller har sovet på armen, eller ligner dette mer på senebetennelse. Venstrearma er hånda jeg bruker mest, siden jeg er venstrehendt, men jeg merker (merkelig nok) at venstrehånda er den svakeste i f.eks bicepscurl.

Bør jeg droppe styrketrening på armer/bryst på torsdag om dette ikke har gått over, eller går det fint å trene styrke selv om man har en eventuell senebetennelse? Jeg vet folk her ikke er leger, men lurer på om noen har personlig erfaring med senebetennelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, du har nok rett. Hvis det ikke bedrer seg i løpet av de neste dagene, så ringer jeg legen min. Jeg er kanskje pinglete, og litt påvirket at av magen har slått seg vrang i tillegg i løpet av det siste døgnet, men det er så vondt at jeg nesten griner. :p (Burde vel absolutt ikke skrive på tastatur, men har tatt noen smertestillende. :p)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har nok rett. Hvis det ikke bedrer seg i løpet av de neste dagene, så ringer jeg legen min. Jeg er kanskje pinglete, og litt påvirket at av magen har slått seg vrang i tillegg i løpet av det siste døgnet, men det er så vondt at jeg nesten griner. :p (Burde vel absolutt ikke skrive på tastatur, men har tatt noen smertestillende. :p)

Pung ut 500 kroner og kom deg til en naprapat, ikke noe å vente på. Alt tar så lang tid når en skal via fastlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, har god erfaring med det jeg, han forrige skrev ut en rekvisisjon til meg til fysioterapi, og da kunne jeg fritt velge mellom de jeg ville, og jeg gikk til trodnheim fys. inst. fikk time raskt, og god og billig behandling. :D Men det kommer jo an på legen man har, og hvor...PÅSTÅELIG man er. Det er bedre å si "jeg ønsker en rekvisjison til fysikalsk behandling" enn "har litt vondt i arma" (det siste vil legen ofte tolke som: hvil deg litt, så går det nok over.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kanskje pinglete, og litt påvirket at av magen har slått seg vrang i tillegg i løpet av det siste døgnet, men det er så vondt at jeg nesten griner. :p (Burde vel absolutt ikke skrive på tastatur, men har tatt noen smertestillende. :p)

VELDIG dårlig idé, mister! Du har deg selv å takke når (ikke om) dette blir verre. Kroppen din står og vifter med svære røde flagg og roper til deg at dette er kjempefeil, da bør du høre på det - den pleier å ha rett. Ta tak i det med en gang du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gikk over på mystisk vis. Noe som er enda mer mystisk...Kan mulig ha vært senebetennelse da. Kanskje jeg bare hadde sovet på den likevel, eller så har jeg feil grepsteknikk når jeg trener styrke. Men jeg vurderer å kjøpe meg en sånn støttebandasje å bruke når jeg skriver, for det blir jo mye skriving. Og jeg skal huske å avlaste hovedarma på jobb. Det blir fort venstrehånda som er offeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...