Gå til innhold

Kukerundt syndromet.


Blaster

Anbefalte innlegg

Dette er ikke langt i fra. Ehh, here it goes. Jeg har trent styrke i 2,5år, ca, og trives utrolig godt.

Har trent program som 5x5stronglift, børges 2splitt, og div andre 2splitter.

Problemet er vel at jeg ikke klarer å holde meg til ett program over lengre tid. Målet mitt med treningen er og blir sterk, men mest fokus på størrelse. Hvordan bør jeg sette opp programmet, hvor lenge burde jeg kjøre programmet, hvilke øvelser burde jeg ha med, og hvordan legge inn progresjonen?

Hehe, mange spørsmål, men det er jo en del her inne som innehar bra kompetanse på området.

Så jeg hadde satt stor pris på hjelp.

Litt info:

Vil trene 4dager i uken. Man, tirs, tors og fredag.

Har god teknikk i baseøvelser som benk, bøy, mark. Godkjent i styrekløft-stevne.

Håper på en del opplysende svar.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5/3/1 programmet er et veldig bra program som går på 4 økter i uka, 1 til hver baseøvelse (Benk, mark,bøy og militærpress). Siden det går på 4 ukers sykluser syntes jeg det var lett å ha progresjon og motivasjon til å holde på med det. Kommer mest sannsynlig til å begynne med det selv igjen Når/hvis ryggen blir bra igjen, fordi jeg har bare positiv erfaring med det.

T NATION | How to Build Pure Strength

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt bra progresjon på det ja, skal jeg være ærlig er jeg ikke nøye på kosten. Passer på å få i meg nok proteiner og eller så spiser jeg det jeg vil. Vekten min har vært forholdsvis jevn over så kanskje en blanding av vedlikhold og overskudd da. Hvis jeg trente kardio tok jeg det som regel på overkropp dagen så en intervaløkt på fridagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ok. Har du kjørt det akkurat slik det er satt opp? Ser at det bare blir kjørt lite og ingenting direkte på legger, bicep(utenom chins) og bakre skulder, vil dette være noe "positivt" med tanke på at jeg vil fokusere på hypertrofi?

Har lest igjennom hele greia, men syns det var lav frekvens per muskelgruppe, per uke og lite øvelser på nevnte muskler.

Hva syns du/dere om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette programmet er hentet ut fra en bok, det finnes flere varianter med støtte øvelser man kan bruke. Du har standard oppsettet som blir vist i den artikkelen som fungerer utmerket ( Du bytter selvsagt støtteøvelser til de du liker best), BBB aka Boring but Big som er 5x10 i baseøvelser etter man har kjørt de 3 arbeidssettene for den dagen, det høres kjedelig ut, men røsker som rakkern. Så har man en bodybuilding template, som fokuserer litt mer på Hypertrofili.

Den ser slik ut --> More 5/3/1 Variations To Add To Your Workout - Men's Fitness - Page 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...