Gå til innhold

hjelp til et sunt og godt kosthold! :)


MatsEinar

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en gutt på 24 år, som nå har forstått at jeg kanskje skal spørre om litt hjelp når det kommer til det å sette opp og strukturere et godt kosthold ;P

Jeg er 177cm høy og veier 80,5 kg..

Jeg er ganske aktiv og en normal uke består av en 8-9 treningsøkter (Fotballtreninger, fotballkamp, håndballtreninger, håndballkamp, volleyballtrening, styrketrening)

Har den siste tiden mistet litt motivasjon i styrketreningen, men har til gjengjeld meldt meg inn i TRX gruppe på treningsstudioet en gang i uken.

Jeg jobber som vernepleier i skolen, noe som betyr arbeidstid fra 8-16/17, noe som igjen betyr at jeg er avhengig av et par måltider i arbeidstiden.. Disse måltidene har jo da lett for å bli rask mat som f.eks en pakke boller og en sjokomelk osv osv... Dog hender det at jeg slår til med en skyr m/musli + frukt..

Grunnen til at jeg nå søker etter hjelp, er at jeg rett og slett merker at jeg ikke har overskudd og/eller kunnskap nok til å strukturere kostholdet mitt nå når hverdagen er så hektisk som den er.

Mitt mål er å redusere fettprosent, samt bygge mer muskler (ikke type bodyfitness), men enkelt og greit en veltrent kropp..

Håper på masse svar og gode tips! Alt taes imot med stor takknemmelighet! :)

Spør selvsagt om det er noen annen informasjon som kan være av interesse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! :) Du trener noe helt utrolig mye, og med all jobbingen i tillegg må det være tøft på kroppen! Men du føler at det går fint? Tror absolutt du bør ta godt tak i kostholdet for å sørge for å ha mest mulig energi til å takle hverdagen, så bra du tar initativ til det :) Du bør nok legge mer fokus i styrketreningen dersom målet er mer muskler. Kjører du noe program i dag? Hvor ofte kan (og orker!) du å trene styrke i uka?