Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen som har tips til hvordan man går ned i vekt når ikke de «vanlige tipsene» fungerer? Jeg trener fem ganger i uken (og det har jeg gjort det siste halvannet året), for det meste tung kondisjonstrening men også noe styrke. Som regel intervalltrening på tredemølle, og harde aerobic timer. I tillegg spiser jeg sunt (kylling, fisk, salat, cottage cheese, knekkebrød osv.). De siste fire ukene har jeg ligget på 1400 kalorier om dagen (litt mer de dagene jeg trener), og det eneste jeg har oppnådd er å gå opp en kilo. (bruker regning og veiing for å sjekke maten, så ikke noe galt der). Det er frustrerende at den harde jobbingen ikke gir resultater, og jeg skjønner ikke hva jeg gjør galt. Noen som har noen råd? (Er jente på 21 år, 172 cm og veier 70.5 kg. Skulle gjerne vært nede i ca 65 kg.)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12991-g%C3%A5r-ikke-ned-i-vekt-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og velkommen til FB! :)

Beklager å sende deg direkte til en link, men jeg vil sterkt anbefale deg å lese deg gjennom denne artikkelen: Hva du må gjøre når du ikke går ned i vekt på lite mat og mye trening - MyRevolution

Fortell gjerne om du føler den treffer nettopp deg og om dette er noe du kunne tenkt deg å prøve ut!

Takk for svar! Var interessant lesestoff, men vet ikke om det passer helt til meg. Trener jo ikke 1-3 timer om dagen, men 1 - 2 timer fem ganger i uken! Allikevel var det flere likhetstrekk, har alltid hatt et anstrengt forhold til mat og trent mye. Tror allikevel ikke jeg vil tørre å spise mer og trene mindre for å prøve å gå ned noen kilo!

Angående hva jeg spiser i helgene: spiser som regel mindre da, siden jeg sover lengre. Drar ofte en tur ut på byen på lørdager. Jeg vet at alkohol ikke er det beste for vektnedgang, men dropper som regel helt eller delvis å spise middag den dagen jeg drikker, så det ikke skal bli for mye kalorier. Så det er ikke noe kalloriovrerskudd å snakke om i helgene egentlig. Problemet er at jeg ikke vet hvor jeg skal kutte ned nå, føler jeg akkurat klarer å holde meg til der jeg ligger nå. Allikevel går jeg ikke ned!

nei nei nei! Skal du drikke så ikke dropp maten for den saks skyld, ingenting godt kommer ut av å erstatte mat med alkohol, la det heller gå over antall kalorier den dagen om du må drikke.

Ville kanskje ha byttet ut litt kondisjon til fordel for tung styrketrening over en periode, du går kanskje ikke like fort ned på vekta, men du kommer til å få en finere og strammere kropp all over. :) Hvordan deler du opp treningen de fem dagene du trener? Jeg ville nok kanskje ha prøvd 2-3 (2 kondisjon, 3 styrke eller omvendt om det passer deg bedre)

Annonse

Takk for tilbakemeldinger! "Mali - H"; jeg vil gjerne ha stram kropp, så litt mer styrke er nok lurt å ta med i programmet :) angående hvordan jeg legger opp treningen så er det litt forskjellig fra dag til dag. Ofte løper jeg 4X4 intervaller og litt vanlig løping etterpå, ca 40-45 min. Etter det pleier jeg å ha ca 20-30 min styrketrening, ofte baseøvelser med medisinball og vekter. Løfter så tungt jeg klarer, men er som regel ikke mer enn 8 kg på hver arm da. Timene jeg går på er høypulstimer som corebar og puls, der man har ca 40- 50 min kondisjon og 10-15 min. intensiv styrke.

"Asle", hva mener du med fullkroppsøkter? Du har vel rett i at det ikke er vits i å gå noe mer ned på kalorimengden, vil jo ikke skade kroppen. Men som mange jenter har jeg litt "vegring" for å spise mer!

"SirSondre"; Oppkarbing har jeg aldri prøvd, men kanskje det er noe som er verdt å se litt på :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...