Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ser ikke så galt ut. Kommer kanskje litt frempå på vei opp.

- prøv å få albuene inn under stanga, hold spenn i øvre del av ryggen ved å trekke skulderbladene sammen

- Tenk at du skal sette deg bakover, ikke ned. Det hjalp hvertfall meg å få tyngdepunktet over helen.

- Start bevegelsen med hofta. Press knærne godt ut.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12890-kneb%C3%B8yen-min-da/#findComment-499373
Del på andre sider

Knea dine går fremover når du går opp. Da mister du spenning i hamstrings, dermed får knær og korsrygg større belastning.

Bruk oppvarming til movement prep øvelser som åpner hofte leddet og tøyer på add.magnus og gluteus musklene (ikke statisk uttøyning fordi det gir kraft nedsetning i opptil 6 timer ca). Dermed blir det lettere å sette seg dypt.

Bruk også knebøy (uten vekter) som en del av oppvarming hvor du har føttene smalt, middels bredt og veldig bredt, samt har noen rep med innoverroterte føtter, nøytrale og utoverroterte føtter på hver fotstilling. Det vil bedre bevegeligheten din før knebøy og du setter deg dypere uten problem.

Husk å knipe sammen rompa og spenne hamstring skikkelig slik at knær ikke går fremover.

Vanskelig å se fra siden om du hadde vaglus kollaps men det virket slik. Du bør også ha med en øvelse på opplegget som trenere VOM (vastus oblique medialis) skikkelig.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12890-kneb%C3%B8yen-min-da/#findComment-504038
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...