Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det hele startet 01.01.2012, med at jeg trådde opp på badevekta, og nåla tok 0-100 på 2.8 sekunder. Raskere enn en Bugatti Veyron. Jeg bestemte meg for at noe måtte gjøres, og det til gangs.

Jeg endte opp med å følge denne kostholdsplanen, samt å følge TN`s RYP progam. Skal innrømme at intervalltreningene med 4x4, ikke ble fulgt opp til punkt og prikke, men styrkedelen ble fulgt 100%.

Måltid 1

Proteinpulver & Havregryn som shake med vann: 366 kcal

Måltid 2

1 brødskive med peanøttsmør: 283 kcal

Måltid 3&4

Proteinpulver eller kyllingfilet pluss salat: 321 kcal

Måltid 5 (Middag)

600 kcal

Måltid 6

Tynn brødskive med peanøttsmør. 200 kcal

Måltid 7 (kun etter trening)

Banan + proteinpulver: 260 kcal.

Etter 3 måneder, stoppet vekta på 87kg.

Problemet er at nå er det tid for en bulk light, og jeg trenger tilbakemelding på følgende diettplan:

Frokost

Proteinpulver + havregryn: 366 kcal

Lunch

6 knekkebrød med div pålegg. (kaviar, leverpostei osv): ca 550-600 kcal

Lunch er litt tricky, orker ikke alltid å ta med meg mat hjemmefra osv.

Middag

800 kcal: 1/3 kjøtt, 1/3 ris/pasta, 1/3 grønnsaker

Kveldsmat

Brødskive med peanøttsmør: 283 kcal

Etter trening

40 g proteinpulver: 150 kcal.

Kommer til å kjøre 12 uker med RYP framover, og skal i det hensenedet ikke ligge i underskudd.

Problemet slik jeg ser det, holder ikke dette til å legge på meg muskler av noe slag. Hvordan bør jeg endre den, og med hva?

Har regnet ut et ca kaloriforbruk på 3000kcal pr dag. (brukte den iForm kalkulatoren)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12729-kostholdssp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiser du ikke nok så er det ikke verre enn å bare spise mer... Fiskeolje, egg, nøtter osv, kalori rikt og sunt, eller spise bare mer av det du spiser. Junkfood iblant funker fett

Når og hvordan du spiser har ingenting å si, er dagens inntak i det lange løp som teller :)

Publiserte en artikkel om hvordan du enkelt kan få i deg mer mat i dag, kanskje den kan gi deg noen tips!

Enkle tiltak for å få i seg nok mat | Frisk og Funksjonell

Ser du linker til en basalforbrenningskalkutator, kan det virkelig stemme at jeg har en grunnforbrenning på 2000 kcal?

Er 187 cam og 87-88kg.

Annonse

Det kan virkelig stemme ja. Jeg er 1.82m og 85,5kg, og beregnet basalforbrenningen min til 2000 med en slik ligning som kalkulatorene er basert på, 2150 med en inbodyscan og 2300 med en annen bioimpedansemåling. Kroppsscanningene tar også hensyn til fordelingen av muskler og fett.

Syns 2000 høres veldig realistisk ut for deg jeg. Trener du styrke 4-5 ganger i uken og ellers er sånn noenlunde aktiv i hverdagen kan det passe å bruke en aktivitetsfaktor på 1,7-1,8 for å estimere totalbehovet :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...