Gå til innhold

Kondistrening


Astriid

Anbefalte innlegg

Hvordan motiverer folk seg der ute for å holde intensiteten oppe under kondisjoinstrening? Tenker spesielt på tredemølle... Det er jo i utgangspunktet dødskjedelig.... :eek:

Mitt mølle-triks#1: Stirre på EN prikk på (den tamme mur-)veggen foran mølla samt lytte intenst til musikken jeg har på øret. Det holder tankene mine bort fra alt som er "vondt" og hvor sakte tida går.... Jeg bare fokurerer på prikken og løper :thumbsup:

Ute/mølle-triks#2: "Lure meg selv" til å tro at når jeg kommer til et bestemt sted eller tidspunkt, så skal jeg få sette ned farta, for så å holde ut litt til og litt til osv... :D

Tips poeple??? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg løper aldri på tredemølle... Hva er poenget med å gå inn for å løpe når du kan løpe ute i frisk luft? ;)

Kjekk musikk hjelper jo. Noe opp-tempo slik at du løper i takt med musikken, og holder intensiteten oppe. Eller bestemme seg for å klare en distanse på en viss tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det som deg før. Jeg HATET å løpe både inne og ute. Synes det var både vondt og gørrkjedelig. Men jeg fortsatte likevel, og gradvis likte jeg det bedre og bedre. Nå kan jeg faktisk være så eplekjekk å si at jeg ELSKER å løpe, og har store planer om å delta på halvmaraton neste høst:) Det er vanskelig å forklare, men løping gir meg en slags fantastisk "rus" som jeg har blitt mer eller mindre avhengig av.

Mine triks for å like løpingen er:

*Løpe ute i fine omgivelser. Jeg må løpe i parker, skog, ved sjøen o.l for at jeg skal holde ut å løpe lange distanser. ( I mine øyne er 10 km lang distanse, hehe). Synes ikke det er motiverende å løpe på asfalt i boligfelt osv.

*Løper jeg intervaller liker jeg best å løpe inne på mølle fordi det er lettere å holde øye med hvor fort man løper osv. Intervalltrening var forsåvid hat-aktivitet nr. 1 for meg lenge, men her gjelder det også bare å holde ut. Nå synes jeg nemlig det er digg (ok kanskje litt overdrevent å kalle det digg, men), og tiden går mye fortere når man løper intervaller fordi man presser seg i en kort periode, så hvile osv, plutselig har det gått 30 minutter uten at man har tenkt over tiden,

*Og sist men ikke minst synes jeg god musikk er alfa og omega for en velykket løpeøkt. Bruk tid på å finne sanger du liker, som får deg i godt humør og lag deg en spilleliste for the win!:)

Lykke til!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig innrømme at jeg har enorm respekt for dem som løper først og fremst for egen helse. Eneste måten jeg motiverer meg for intervalløkter er at jeg vet det vil gjøre meg til en bedre utøver. Spent på om det kommer noen gode tips som kanskje forandrer litt på det :)

Ellers synes jeg alltid det er greit å konkurrere litt med seg selv, hvor langt en kommer på en fireminutter, eller hvor raskt man tar en mil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det som deg før. Jeg HATET å løpe både inne og ute. Synes det var både vondt og gørrkjedelig. Men jeg fortsatte likevel, og gradvis likte jeg det bedre og bedre. Nå kan jeg faktisk være så eplekjekk å si at jeg ELSKER å løpe, og har store planer om å delta på halvmaraton neste høst:) Det er vanskelig å forklare, men løping gir meg en slags fantastisk "rus" som jeg har blitt mer eller mindre avhengig av.

Mine triks for å like løpingen er:

*Løpe ute i fine omgivelser. Jeg må løpe i parker, skog, ved sjøen o.l for at jeg skal holde ut å løpe lange distanser. ( I mine øyne er 10 km lang distanse, hehe). Synes ikke det er motiverende å løpe på asfalt i boligfelt osv.

*Løper jeg intervaller liker jeg best å løpe inne på mølle fordi det er lettere å holde øye med hvor fort man løper osv. Intervalltrening var forsåvid hat-aktivitet nr. 1 for meg lenge, men her gjelder det også bare å holde ut. Nå synes jeg nemlig det er digg (ok kanskje litt overdrevent å kalle det digg, men), og tiden går mye fortere når man løper intervaller fordi man presser seg i en kort periode, så hvile osv, plutselig har det gått 30 minutter uten at man har tenkt over tiden,

*Og sist men ikke minst synes jeg god musikk er alfa og omega for en velykket løpeøkt. Bruk tid på å finne sanger du liker, som får deg i godt humør og lag deg en spilleliste for the win!:)

Lykke til!:)

Jeg elsker å løpe selv altså, ...UTE!! Og er i brukbart god form! Men noen ganger så er mølla det beste alternativet, og synes den egner seg godt for 4x4-intervall (jepp, det er elsk/hat, men gud for en følelse etter en hard intervalløkt er gjennomført!!!). Kjører forøvring nesten aldri noe annet enn intervall inne. Men noen ganger kan det være hardt nok å motivere seg til å holde ut de siste 4 minuttene :confused: Derfor kjekt å sanke litt motivasjonstips :D

Halvmaraton... Wow :D DET er jo motivasjon!!! Må jo ha litt mål og mening med det man driver med! Lykke til da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...