Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 171 cm og 63 kg. I det siste har styrken stagnert og noen ganger må jeg ta mindre enn hva jeg bruker å ta for armene går rett og slett ikke opp. Jeg vet ikke hvor mye jeg spiser i løpet av en dag og jeg vet ikke hvor mye jeg bør ligge på iløpet av en dag. Jeg spiser nemlig når jeg er sulten. Men begynner nå å mistenke at jeg spiser for lite, siden det ikke skjer så stor framgang og at jeg er så innmari kald på føttene. (Har nemlig hørt at det med kalde føtter kan skyldes for lite mat).

Tror dere at jeg spiser for lite?

Fortsetter under...

Hei :)

Vil anbefale deg å beregne det ut ved hjelp av denne siden: Calculating Calorie & Macronutrient Needs - Bodybuilding.com Forums

Det du kan gjøre er å veie deg hvertfall 1 gang pr uke og så justerer du kcal inntaket ut i fra om du går opp eller ned :p

"Myfitnesspal" er en bra app til android eller iphone der du kan logge antall kcal :-)

Annonse

Jeg regna ut hvor mye jeg spiste i går. Jeg spiste 1200 kcal før jeg spiste is og yohurtnøtter. Jeg spiser vanligvis ikke is og yoghurtnøtter. Så ville sjekke før jeg tok med det. For det er nok rundt der dagsinntaket mitt på vanlige dager ligger. Problemet er bare at jeg spiser til jeg blir mett og stopper da. Så burde kanskje spise mer karbohydrater siden det ikke metter så mye. Her går det veldig mye i proteiner. Og da blir man jo mett.

Jeg regna ut hvor mye jeg spiste i går. Jeg spiste 1200 kcal før jeg spiste is og yohurtnøtter. Jeg spiser vanligvis ikke is og yoghurtnøtter. Så ville sjekke før jeg tok med det. For det er nok rundt der dagsinntaket mitt på vanlige dager ligger. Problemet er bare at jeg spiser til jeg blir mett og stopper da. Så burde kanskje spise mer karbohydrater siden det ikke metter så mye. Her går det veldig mye i proteiner. Og da blir man jo mett.

Proteiner er bra, men det er fett og karbohydrater som gir energi til trening og overskudd. Men din vekt holder det med 120 gram proteiner. Øk matinntaket betraktelig så skal du se at overskuddet på trening kommer tilbake.

Anbefaler deg å bruke rene karbkilder som ris, potet, søtpotet og noe frukt i starten for at du ikke skal bli for oppblåst når du øker karbohydratene. Litt havregryn samt andre kornsorter er også ok om du tåler det.

Fett kan du få fra nøtter, avokado, melkeprodukter, ost, kjøtt, fet fisk, kokosmelk, kokosolje, oliven, etc...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...