sg8 Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 Hallo alle sammen Jeg har vært en slakk type den siste tiden med trening osv. og har tenkt å kjøre opp igjen nå. Tenker å begynne på fotball igjen og i tillegg kjøre litt styrke/kondisjon utenom. Målsetningen er å bli bedre en mer atletisk utgave av meg selv og få tilbake fotballferdighetene (der vet jeg jo at det er trening på nettopp fotball som gjelder, og er jo noe jeg vil gjøre). Jeg ønsker å bli en god allrounder som kan prestere på fotballbanen. Er ikke noe særlig god i fotball, men har lyst å bli bedre. Tenker å starte opp i 5 divisjon, men har lyst å klatre opp i divisjonene, men det er noe jeg må ta på sikt. En må være realistisk. Hadde proffdrøm før, men når jeg ble 15/16 begynte styrketreninga å ta over, og føler vel egentlig at den har ''ødelagt'' for fotballen, da jeg har mista smidigheten jeg hadde før. Har gått på fotball hele tiden, men bare i 5 divisjon, og har ikke utfordret meg nok med å spille på bedre lag osv. Det angrer jeg på, for jeg kunne vært ganske god hadde jeg trent seriøst. Er 20 nå, men nekter å gi opp, men man må begynne på sitt nivå og ta det derretter. Når det gjelder det fysiske så er jeg ganske liten og lett, 169 og 63 kg, og spiller sentral midtbane eller venstrekant. Jeg mangler en del på kondisjon, fart og muskler. Men det å legge på seg 10-15 kg ufunksjonell masse er ikke aktuelt. Når jeg begynte å trene, fokuserte jeg på bulking og var oppe på 77 kg på 169 cm, noe som gjorde meg til en elendig fotballspiller. Før var forcen min dribleferdigheter og smidighet, det er helt klart kvaliteter jeg savner. De siste årene har jeg blitt mer og mer en treiging som bare labber rundt på midtbanen, og er for treg oppi situasjonene, og for treg til å få brukt teknikken. Jeg er litt usikker på hvordan jeg burde sette opp styrketreninga, og hvordan jeg burde spise. Har hatt noe skader så har ikke fått trent så mye styrke det siste halvåret, så burde vel starte ganske basic med vanlige baseøvelser. Noen som har tips angående hvordan få en atletisk kropp som kan prestere og også se ut som den kan prestere? Løpe fort, hoppe høyt, være bevegelig, greit med muskler, smidig og sterk og ha kondisjon - C. Ronaldo er et eksempel på en fotballspiller med meget god fysikk. Er kanskje lurest å kjøre en kombinasjon av intervalltrening og et basic styrkeprogram i tillegg til fotballen, for så å kjøre masse egentrening på fotballteknikk osv? Ikke gjøre det for avansert, før jeg blir avansert. Ønsker å: 1. Få tilbake fotballgleden og bli bedre 2. Få en atletisk kropp som ser bra ut 3. Forebygge skader Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12573-vil-bli-atletisk-ta-opp-igjen-fotballen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrideFC Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 Skal prøve å komme med noen grundigere og bedre tips imorgen etter en god natts søvn. MEN, spill fotball, da du liker det, du vil øke kondisjon og fotballrelatret styrke. Ellers er det fint med et enkelt fullkropps program typ 2-3 ganger i uka. Hvis ønsket er å trene mer ville jeg splittet kroppen i to med push/pull eller overkropp/underkropp splitt. For å bli raskere må du bli sterkere i beina. Trene bøy, mark etc. Litt sprint trening og bakkeintervaller er også bra. I fotball så er mye av spillet intervall basert, så om du vil få bedre fotballkondis er det å spille fotball, og det å løpe intervaller to muligheter. En langtur i ny og ne vil også gjøre godt! Som sagt, skal prøve å komme med noe bedre og litt lenker osv imorgen tidlig Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12573-vil-bli-atletisk-ta-opp-igjen-fotballen/#findComment-487343 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Robert André Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Bygg grunnstyrke med Rippetoes Starting Strength - Fitnessbloggen Ville begynt på dette programmet. I forhold til utholdenhetstrening ville jeg kanskje kjørt 2 økter med intervall i uka. Her kan du jo kombinere det med å bruke ball i treningen samtidig. Sette opp kjegler og variere vanskelighetsgraden. Vekt er viktig i fotball og det er helt klart at å veie langt over 70 kilo vil være en stor ulempe. Det viktigste er at du får i deg sunn mat, og i passe porsjoner. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12573-vil-bli-atletisk-ta-opp-igjen-fotballen/#findComment-489267 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sg8 Skrevet 25. september 2012 Forfatter Del Skrevet 25. september 2012 Så jeg burde spise sunt, ca 2 gram protein pr kroppsvekt + grønnsaker, omega3 og karbonadedeig/kesam/tunfisk/kylling/egg osv + ris/potet/frukt/havregryn? Og ligge på rundt vedlikehold eller kanskje litt mer, mens jeg prøver å bli så sterk jeg kan iforhold til hvor lett jeg er, og prøver å forbedre tidene mine på kondisjonen? Derav vil jeg få en sunn, sterk og utholden kropp som ser bra ut, siden den vil bygge litt muskler og brenne litt fett med tanke på at jeg øker i maksløft, men ikke bulker meg opp? Å gå opp noen kg vil sikkert ikke skade dog. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12573-vil-bli-atletisk-ta-opp-igjen-fotballen/#findComment-489386 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sg8 Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2012 Har begynt nå på et nybegynnerprogram av Eirik Sandvik - 2 splitt over/underkropp. Tenker å kjøre 2 eller 3 økter med fotballspesifikk kondisjon i tillegg. Er dog litt usikker på hvordan jeg burde legge det opp, leste denne artikkelen av tomas fjeldberg hvor det står et eksempel på program: Kondisjonstrening for fotball | Treningsfysiolog. Burde jeg f.eks kjøre 1 slik økt + 4x4 + en restitusjonsøkt på 45 minutt? Eller 2 økter som den i artikkelen pr uke? Prøvde en økt lik den i eksempelet, og ble rimelig utkjørt, så tror jeg må begynne litt lettere å øke mengde pr uke. Er jo helt klart en fordeler med mye vendinger og evt. bruke ball. Tenker en fase på 4 uker først for å teste ut dette her. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12573-vil-bli-atletisk-ta-opp-igjen-fotballen/#findComment-500290 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sg8 Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2012 Det er et av hans standardiserte programmer Men ja burde vel egentlig det. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12573-vil-bli-atletisk-ta-opp-igjen-fotballen/#findComment-500350 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.