™ Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Acne and Whey Protein Supplementation among Bodybuilders. Abstract Accumulative evidence supports the role of nutritional factors in acne. I report here 5 healthy male adult patients developing acne after the consumption of whey protein, a favorite supplement of those engaged in bodybuilding. These observations are in line with biochemical and epidemiological data supporting the effects of milk and dairy products as enhancers of insulin/insulin-like growth factor 1 signaling and acne aggravation. Further prospective studies are required to determine the possible role of dietary supplements in the fitness and bodybuilding environment. Acne and Whey Protein Supplementation among Body... [Dermatology. 2012] - PubMed - NCBI Hva sier dere folkens? Erfart det selv? Dette er kun én liten studie, les 'The Clear Skin Diet' (2007) av Alan C. Logan og Valori Treolar der de lister opp rundt 300 studier som støtter opp om sammenhengen mellom kosthold/livsstil og kviser: "Mellomrom " The Clear Skin Diet: Alan C. Logan, Valori Treloar: 9781581825749: Amazon.com: Books "Mellomrom " A Clear Connection? - The Boston Globe Det er nesten fantastisk at mange hudleger fortsatt ikke er klar over denne sammenhengen. Leser man de to studiene fra 60- og 70-tallet (de er kommentert i boka) som mye av "anti-diett-hypotesen" er basert på, så kan 'fantastisk' endres til 'totalt uforståelig'. Sammenhengen er riktignok ikke så enkel som at dersom en endrer spisevaner så vil alle kvisene forsvinne på noen dager, det er fortsatt mange andre faktorer som spiller inn. Men mye av poenget i boken er at de som har anlegg for å få kviser har alt å vinne på å se om en endring i kostholdet kan bedre tilstanden. Og for å svare på spørsmålet ditt har jeg i aller høyeste grad erfart det selv, orker ikke å skrive opp hele livshistorien min nå så kan ta den korte versjonen: Dersom hudlegen hadde sagt "Ja, kosthold kan ha en innvirkning på kviser. Prøv å kutte ut alt av melkeprodukter i en periode" når jeg spurte henne under det første møtet for over 10 år siden, så hadde jeg vel vært rundt 25 000 kroner rikere i dag Lame Nordstrom og Lloyd 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12254-kviser-av-proteinpulver/page/2/#findComment-612971 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kilo Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Sliter sjøl med kviser, spesielt om eg tar proteinpulver. Men meinar på å ha lest på Proteinfabrikken.no at Whey Protein Isolat skulle vere bra mtp. lavt laktosenivå. Finner ingenting om dette nå, desverre. Uansett, om dette pulveret har lavt eller ingen nivå av laktose, kan det nok stemme. Eg får vertfall kviser og blir dårlig i magen av melk og kornprodukt. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12254-kviser-av-proteinpulver/page/2/#findComment-827373 Del på andre sider Flere delingsvalg…
HildeJ Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Dette er kun én liten studie, les 'The Clear Skin Diet' (2007) av Alan C. Logan og Valori Treolar der de lister opp rundt 300 studier som støtter opp om sammenhengen mellom kosthold/livsstil og kviser: "Mellomrom " The Clear Skin Diet: Alan C. Logan, Valori Treloar: 9781581825749: Amazon.com: Books "Mellomrom " A Clear Connection? - The Boston Globe Det er nesten fantastisk at mange hudleger fortsatt ikke er klar over denne sammenhengen. Leser man de to studiene fra 60- og 70-tallet (de er kommentert i boka) som mye av "anti-diett-hypotesen" er basert på, så kan 'fantastisk' endres til 'totalt uforståelig'. Sammenhengen er riktignok ikke så enkel som at dersom en endrer spisevaner så vil alle kvisene forsvinne på noen dager, det er fortsatt mange andre faktorer som spiller inn. Men mye av poenget i boken er at de som har anlegg for å få kviser har alt å vinne på å se om en endring i kostholdet kan bedre tilstanden. Og for å svare på spørsmålet ditt har jeg i aller høyeste grad erfart det selv, orker ikke å skrive opp hele livshistorien min nå så kan ta den korte versjonen: Dersom hudlegen hadde sagt "Ja, kosthold kan ha en innvirkning på kviser. Prøv å kutte ut alt av melkeprodukter i en periode" når jeg spurte henne under det første møtet for over 10 år siden, så hadde jeg vel vært rundt 25 000 kroner rikere i dag Veldig enig med deg her! Jeg har slitt med kviser siden tenårene, gått på Roaccutan, tetracykliner, kremer , salver you name it . flere forskjellige hudleger og ikke EN av dem nevnte at melkeproteiner kunne være grunnen. Jeg elsker melk og ost. Det fant jeg tilfeldig ut etter en uke i Marokko uten disse tingene i en alder av 43. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12254-kviser-av-proteinpulver/page/2/#findComment-941355 Del på andre sider Flere delingsvalg…
HildeJ Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Heisann! Jeg kjøpte meg nylig min første boks proteinpulver, men er ganske sikker på at jeg fikk kviser av kosttilskuddet. Har ikke brukt det på 4 uker nå og merker forskjell på kvisene, men også treningen. 1) Jeg føler jeg ikke klarer like mange reps i f.eks. chins som før. Kan det være fordi jeg sluttet med proteinet? eller bare innbiller jeg meg ting 2) får jeg da kviser av alt proteintilskudd, eller vil det hjelpe og bytte merke på proteinpulveret? På forhånd, takk! Jeg fikk også kviser men reagerer generellt på melkeprodukter så det er nok grunnen. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12254-kviser-av-proteinpulver/page/2/#findComment-941366 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.