Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I flere måneder har jeg tenkt at jeg skal føre loggbok på treningen, og nå er jeg endelig i gang! Jeg tenkte jeg skulle sette meg konkrete mål også, ikke bare den diffuse "miste fett, og få mer muskler".

Jeg er forøvrig en jente på 26 år, startet (skikkelig) styrketrening i mai. Trener styrke 4 g pr uke, to-splitt. Er latterlig svak ift mange her inne ser jeg, men alle må jo begynne et sted :)

Hva er egentlig realistisk mtp målsetninger og økning av vekter? Dette er selvfølgelig veldig individuelt, men noen som har tanker rundt dette?

Fortsetter under...

Enig med herren ovenfor her ;) Maten er det viktigste for prestasjonene, og naturlig nok riktig teknikk og at du har et godt styrkeprogram som sørger for kontinuerlig progresjon. Føler du at du får det gjennom to-splitten?

Enig med Duke, men da må du også trene tøft nok. Kroppen blir IKKE sterkere før den blir fortalt at det er nødvendig. Da må du løfte litt tyngre, på ett eller annet vis, uke etter uke. Du skal ikke kompromisse på teknikken, men du MÅ ut at av komfortsonen. Det betyr, om du klarer det, at din mentale styrke også bedres.

Pose og sekk - det går faktisk an!

:)

Takk for svar :) Jeg presser meg absolutt utenfor komfortsonen for å si det slik! Jeg er kjent for å være ufattelig sta og en målbevisst perfeksjonist. En fordel, og noen ganger ulempe - men innbiller meg at det er en fordel når det kommer til trening ;)

Jeg gikk fra fullkroppsprogram til 2 -splitt for noen uker siden, så veit ikke om det vil sørge for kontinuerlig progresjon. Men så langt lover det bra!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...