Gå til innhold

Vitaminer, Mineraler, Omega3,6,9, oljer?

Anbefalte innlegg

Hei!

Når man bruker proteinpulver, kreatin og glutamin..å har en forholdsvis normalt, men ganske sunt kosthold..er det noen Vitaminer, Mineraler osv man burde tenke ekstra over å få i seg, for å få bedre utnyttelse/opptak av det andre tilskuddet man tar? har akkurat bestilt med D-vitamin fra UK, for å få litt bedre D-vitamin, (fant link her inne, som folk anbefalte)! men er det andre ting jeg også burde passe på å få i meg mere av enn vanlig? trener 5 ganger i uka ca :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12114-vitaminer-mineraler-omega369-oljer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor bruker du glutamin? Omega-3 er viktig som de nevner over her, og du er selv inne på D-vitamin. Hvis du spiser grønnsakene dine så dekker du greit behovet for de andre vitaminene, men multivitaminer er en billig og enkel måte å være "sikker" på.

Bruker Glutamin, fordi på enkelte personer kan det hjelpe å det ta opp kreatinet enda bedre i tynntarmen! :)

Tar multivitaminer for å være sikker..så i tillegg skal jeg begynne å ta Omega-3 nå, fikk kjøpt det i går..også kommer forhåpentligvis D-vitainene i posten i løpet av noen dager :D

Annonse

Nyttig å vite! Takk for linken!

Jeg tok akkurat 2x1000mg Omega-3 kapsler i stad..å det står i linken at de vil at vi skal ha værtfall 4000mg(4 gram) og helst opp mot 8000mg (8 gram)..å at det ikke er skadelig å få i seg for mye! heller FOR MYE enn FOR LITE..

Så..burde jeg heller kjøre på med 4,5,6,7 eller 8 kapsler hverdag? for å få i meg alt fra 4 til 8 gram?

• 2 uker senere...
Nyttig å vite! Takk for linken!

Jeg tok akkurat 2x1000mg Omega-3 kapsler i stad..å det står i linken at de vil at vi skal ha værtfall 4000mg(4 gram) og helst opp mot 8000mg (8 gram)..å at det ikke er skadelig å få i seg for mye! heller FOR MYE enn FOR LITE..

Så..burde jeg heller kjøre på med 4,5,6,7 eller 8 kapsler hverdag? for å få i meg alt fra 4 til 8 gram?

Bare så det er sagt, for mye tran i kosten virker lakserende, så når du får i deg for mye tran, så merker du det. Dette er spesiellt et issue med flytende tran, men skulle ikke forundre meg om det funker med tranpiller og :-P

Bare så det er sagt, for mye tran i kosten virker lakserende, så når du får i deg for mye tran, så merker du det. Dette er spesiellt et issue med flytende tran, men skulle ikke forundre meg om det funker med tranpiller og :-P

På hvilken måte merker man det? Positivt eller negativt? :)

Lakserende= renneræv.

Du skal ta nokså mye om gangen. 2 ss går fint for de fleste.

Tran er OK, men lakse/selolje er bedre siden det inneholder DPA også. Tran har en fot foran med D-vitamin, men det er også retinol i den som kan rote med opptaket av vitamin D.

Så jeg burde ta lakse/selolje samtdig som jeg tar omega-3? Eller ta det istedenfor omega-3?? Har sett man får selolje i kapsel/pille form værtfall..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...