Synan Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Hei! Er en jente på 25 år, 169 cm og ca 55 kg, som jobber med å få litt kjøtt på kroppen. Har derfor økt matinntaket betraktelig den siste mnd, og lurte på om noen snille sjeler der ute kunne kaste et blikk på "standard dagsmeny" og kjapt vurdere om jeg er på rett kurs...? Har dessverre ikke veid maten til punkt og prikke siden jeg har en historikk med sf, men har (om enn litt på slump) logget alt jeg har fått i meg den siste mnd. (Dersom noen vil se på alt er det bare å ta en titt i loggboka)! Trener forøvrig Starting Strength 3 ganger i uka, og evt. en kondisøkt hvis jeg skal kose meg skikkelig Ut ifra dette ser typiske dager slik ut: Treningsfri: M1: 50g frokostblanding med rosiner og mandler + 100g yoghurt (og evt 50-100g cc) +1 eple MM: 2 knekkebrød m. smøreost/hmburgerrygg og tomat M2: 1 skive rugbrød + 2 kokte egg/1 boks makrell i salsa + 1 frukt MM: 200g kesam/cc og evt. Frukt, eller havregrøt av 30g gryn+30g protein hvis det blir sen jobb M3: Som regel rundt 200g kylling/tunfisk/karbonadedeig + ris/pasta (ofte, men ikke alltid fullkorn) + masse grønnsaker og kidneybønner (stekt i 1ss solsikkeolje). Nada kjøpesauser/halvfabrikata. Evt. M4: Fluff av ca 200g frukt/bær og 20g protein, eller yoghurt/kesam med protein og bær Treningsdager: ganske likt, med unntak av begynnelsen: Før trening: 1 neve (20g?) frokostblanding og 1dl ekstra lett melk M1 (etter trening): Havregrøt av 50g gryn med ca. 30g proteinpulver/shake av 30-40g pulver med 1dl gryn oppi + 1-2dl melk (det de har på treningssenteret) + 1 frukt MM: 1-2 knekkebrød m. smøreost/hamburgerrygg og tomat M2: 1 skive rugbrød + 2 kokte egg/1 boks makrell i salsa + 1 frukt/gulrot MM: 200g kesam/cc og evt. Frukt M3: Som regel rundt 200g kylling/tunfisk/karbonadedeig + ris/pasta (ofte, men ikke alltid fullkorn) + masse grønnsaker og kidneybønner (stekt i 1ss solsikkeolje) Evt. M4: Fluff av ca 200g frukt/bær og 20g protein, eller yoghurt/kesam med protein og bær I helgene spiser jeg mye av det samme, om enn påspedd av sporadiske egg-og-bacon-frokoster, middagsbesøk og is Drikker kanskje et par-tre enheter alkohol i uka sånn i snitt, og da hovedsakelig hjemmelaga øl (som sikkert er ganske karbotett ). Har klart å øke bra i styrke så langt, men siden jeg er såpass grønn er jo ikke dette et kunststykke akkurat. Nå begynner ting å bli tungt, så vil gjerne vite at jeg spiser nok til å fortsette på veien oppover! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12082-rate-my-diet-nok-mat-for-%C3%A5-bygge-muskler-som-jente/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddis Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Ser ut som du spiser ganske bra og variert. Ikke vær redd for litt mer fett i kostholdet. Avokado, nøtter, oliven, kokosmelk, meieriprodukter, fet fisk og egg er eksempler på gode kilder. Om du spiser nok kan du se av framgangen. Går du opp litt hver uke/måned så er det bra, hvis ikke spiser du bare litt mer. Det er ikke noen fasit på hvor mye du må spise for å bygge muskler. Er treningen tung en periode er det ingenting i veien for å spise litt ekstra. Spesielt om du trener mye på de store muskelgruppene så trenger kroppen masse energi både til restitusjon og oppbygging. Sondre Aalbotsjord og Synan 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12082-rate-my-diet-nok-mat-for-%C3%A5-bygge-muskler-som-jente/#findComment-468741 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synan Skrevet 11. september 2012 Forfatter Del Skrevet 11. september 2012 Takk for svar, godt å vite at man ikke er helt på viddene hvertfall Har tenkt på det med fett selv, for utover egg, litt nøtter, makrell og evt annen fet fisk blir det ikke så mye. Skal få skikk på det Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12082-rate-my-diet-nok-mat-for-%C3%A5-bygge-muskler-som-jente/#findComment-468800 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.