Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei alle flinke, inspirerende mennesker!

Jeg har begynt å trene på senter, og hatt ei veiledningstime med en trener som satte opp et program til meg. Han satte bare opp øvelser i apparater foreløpig. Jeg er totalt utrent, men ønsker å gå ned i fettprosent og stramme opp og etterhvert bygge litt muskler.

Øvelsene han har satt opp ser sånn ut:

Benpress: 3*10*40kg (Her tar jeg 50 eller 60 kg heller, 40 blir for lett).

Brystpress: 3*10*20kg

Nedtrekk: 3*10*25kg. (Her tar jeg 3*10*30kg.)

Mageapp. (han har skrevet det sånn i kortet mitt, det er vel den som heter "total abdomen eller noe liknende?): 3*10*5kg (Her tar jeg 20kg i stedet for 5, skjønner ikke helt hva han tenkte med den femmeren).

Lower back curl:3*10*15 kg (her tar jeg 30kg).

Hvordan ser dette ut? Er det et greit nybegynneropplegg eller burde jeg gjøre noe annet heller?

Jeg varmer opp ca. 15 min på mølla først, og gjerne 10-15 min etterpå også.

Noen innspill? Jeg er helt fersk og aner ingenting om noe, så alle innspill er supervelkomne. Happy.gif

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12011-hjelpe-en-supernoob/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du ønsker å trene skikkelig styrketrening og er motivert for dette så synes jeg du skal prøve deg på et program med litt mer frivekter. Det krever litt mer innlæring, men så får du til gjengjeld mye bedre resultater på sikt.

Kan anbefale Børge Fagerli sitt nybegynner program som har en gradvis innføring av litt mer teknisk krevende øvelser som knebøy og markløft.

Treningsprogram for nybegynnere - Fitnessbloggen

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12011-hjelpe-en-supernoob/#findComment-466236
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...