Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sist jeg sjekket så er fettøkningen på kalorioverskudd ganske så uavhengig av hvilke matvarer du velger å spise såfremt du ikke gjør noe totalt tilbakestående.

Snakket i dette tilfelle om 2000 kcal, men ja er forsåvidt sant det. Var for og poengetere at han ikke skal være redd for og gå i kalorie overskudd om han bulker clean. da han ikke vil bli feit av og gå litt i overskudd

Snakket i dette tilfelle om 2000 kcal, men ja er forsåvidt sant det. Var for og poengetere at han ikke skal være redd for og gå i kalorie overskudd om han bulker clean. da han ikke vil bli feit av og gå litt i overskudd

Forskjellen i clean og dirty bulk er ikke matvarene, men den totale kalorimengden ;) Folk som går på dirty bulks har vanligvis over 1000 kcal i overskudd. Tenk Starting Strength + GOMAD.

Forskjellen i clean og dirty bulk er ikke matvarene, men den totale kalorimengden ;) Folk som går på dirty bulks har vanligvis over 1000 kcal i overskudd. Tenk Starting Strength + GOMAD.

Blir ikke så mye muskelvekst på bulk om du kun spiser matvarer med 80% fettinhold tho typ 2g proteiner om dagen.

Blir ikke så mye muskelvekst på bulk om du kun spiser matvarer med 80% fettinhold tho typ 2g proteiner om dagen.

Sist jeg sjekket så er fettøkningen på kalorioverskudd ganske så uavhengig av hvilke matvarer du velger å spise såfremt du ikke gjør noe totalt tilbakestående.

Kjenner du noen som ville bulket på 80% fett og for lite proteiner? ;)

Annonse

Nei men det beviser at det har noe og si, er ikke bare totalt kcal som gjelder.

Har noen her påstått at det å få i seg nok proteiner ikke har noe å si? Igjen:

Ingen tvil om at det fungerer, men vil fortsatt aldri annbefale noen og gjøre noe annet enn og spise clean.

Jeg bare poster denne jeg:

http://www.youtube.com/watch?v=eqZBuqJY75k

Ian McPhaggot dekker temaet ganske greit i den videoen.

Jeg bare poster denne jeg:

http://www.youtube.com/watch?v=eqZBuqJY75k

Ian McPhaggot dekker temaet ganske greit i den videoen.

Han snakker jo bare om at man ikke skal bruke ordet "Clean" Sier ikke at man ikke skal spise clean food.

Dessuten kjenner jeg ingen som har noen problemer med og forstå hva "Clean mat" er.

Annonse

Han snakker jo bare om at man ikke skal bruke ordet "Clean" Sier ikke at man ikke skal spise clean food.

Dessuten kjenner jeg ingen som har noen problemer med og forstå hva "Clean mat" er.

Ingen har sagt at man ikke skal spise "clean food". Poenget er at "clean" er et begrep som hele tiden forandrer seg og at det er umulig å definere.

The Dirt on Clean Eating | Wannabebig

Mer Ian McPoptarts:

http://www.youtube.com/watch?v=8QOmLj5yRyI

Ingen har sagt at man ikke skal spise "clean food". Poenget er at "clean" er et begrep som hele tiden forandrer seg og at det er umulig å definere.

The Dirt on Clean Eating | Wannabebig

Mer Ian McPoptarts:

http://www.youtube.com/watch?v=8QOmLj5yRyI

Jo du har sagt det, her:

men hva skal du fram til da? annbefale han ikke ikke spise clean men nok proteiner?

Vil sikkert være et par få tall produkter som må diskuteres om er clean eller ikke, men mesteparten av matvarene er vel obvious om er clean eller ikke, som sagt.. jeg vet ikke om noen som har problemer med og skille clean fra ikke clean.

Og gidder ikke se mer på Ian DoIevenLift

hehe må ikke dere ta helt av her =D

ja jeg skjønner poenget til begge 2, og jeg holder meg til friske og "rene" produkter

såvidt det er mulig =) det beste for min del hadde vert å fått satt opp et eksempel på en bra diet

for en i min situasjon så jeg hadde noe å jobbe ut ifra mer enn å bare ta stikkprøver på veiing

for og legge det inn i kostplanlegger.no

jeg kan sikkert finne det selv på nettet men jobber offshore og nettet her er bare 250kb fordelt på hele båten!!

så det tar veldig lang tid bare å google noe, men hvor bør jeg ligge da i kcal. per dag og vilken fordeling er optimal for

en som bygger samtidig som en vil holde feitt% nede? veier 78kg 185 høy 29år og tror jeg har en feitt% på rundt 16-18%

vist noen har peiling nokk til å se så kan dere se på bildene over å si deres mening!! =)

takker for alle svar!!!

Andre gangen den diskusjonen dukker opp idag, kan ikke folk bruke de begrepene de føler for? Begrepet clean mat har blitt bruuuukt leenge, og vil fortsatt bli brukt fremover, selv om hva folk mener om det. Kosthold 101 er uansett ckal inn mot ckal ut for vekst/nedgang og de fleste forstår dette.

Jeg har forsovidt en diett linket på min logg, som du kan justere på ^^ Kan også bruke Mylog.no for justeringer! start på 2800 på treningsdager, 2300-400 på hviledager, noe jeg ville forsøkt hvertfall, opp en halv kg i uka er min plan fremover hvertfall!

Er mange som argumenterer mot andres meninger og hvordan de gjør ting, jeg har selv gått ned 13kg på 12 uker og samtidig beholdt mesteparten av styrken min.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...