Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei flinke mennesker!

Har gått en PSMF syklus, og vært vedlig fornøyd med resultatene. Tok av 7kg, og veier nå 87kg, men har fortsatt høyere fettprosent enn ønskelig. Er forøvrig 180cm høy, og trener 4-5 styrkeøker i uken (Wendler 531) + et par fotballøkter.

Har etter dietten fortsatt med kaloriunderskuddet (tar inn et sted mellom 1000 og 1700kcal om dagen) og et høyt proteininntak, men spiser naturlig nok mer karbohydrater enn på PSMF. Skal ikke få "oppblåst-panikk", da jeg skjønner at vannlagring osv. er en ganske naturlig reaksjon på en slik kostholdsforandring.

Det jeg forøvrig lurer på, er om det finnes noen retningslinjer i forhold til hvor mye karbohydrater jeg bør få i meg? Vet at karbs strengt tatt ikke er nødvendig i det hele tatt, men hverdagen min er veldig mye enklere med grovt brød, poteter i ny og ne, osv!

Lurer også i det hele tatt på om noen kyndige mennesker her inne har noe å utsette på kostholdet mitt om dagen.. Se under! (onsdag 29. aug og utover er etter PSMF)

Takk for hjelp!

PS: har selvfølgelig kuttet sukkerholdig brus, og andre "døde" karbokilder!

PS: Søndag 2. september mangler ikke på grunn av sprekk og skam, men var i konfirmasjon! Spiste lett av koldtbord- buffeen, men hadde ikke vekt på innerlomma ;)

post-16379-14440883793596_thumb.jpg

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11869-hjelp-etter-vellykket-diett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor i all verden trener du styrke 4-5ganger i uken + fotball med det underskuddet dær?

Du er alt for aktiv til å gå på PSMF og i tillegg spise som en jente.

Du mister jo muskelmasse fort som fy og du ser relativ "tynn" ut fra før, noe som gjør det enda værre!

Når du ligger på underskudd. så må du skifte fokus til å bevare mest mulig muskelmasse.

Fleskedynamikkens læresetninger - Fitnessbloggen

Hvorfor i all verden trener du styrke 4-5ganger i uken + fotball med det underskuddet dær?

Du er alt for aktiv til å gå på PSMF og i tillegg spise som en jente.

Du mister jo muskelmasse fort som fy og du ser relativ "tynn" ut fra før, noe som gjør det enda værre!

Når du ligger på underskudd. så må du skifte fokus til å bevare mest mulig muskelmasse.

Fleskedynamikkens læresetninger - Fitnessbloggen

ingen fare for at jeg er for "tynn" ;) Bildet er nok noen kilo siden også! Vil også presisere at jeg ikke går på PSMF i skrivende stund, men har fortsatt å holde fokus på kaloriunderskudd og høyt proteininntak, for å senke fettprosent, uten å miste mer muskelmasse enn nødvendig.. Mener du at jeg ikke oppnår det slik som jeg spiser/trener i dag?

På PSMF fulgte jeg dietten slavisk, og fulgte også treningsanbefalinger, med 3 styrkeøkter i uken (Droppet selvfølgelig da fotball/cardio)

Kom gjerne med forslag til forandringer i kostholdet.. er ydmyk og helt åpen på at jeg trenger veiledning og hjelp!

PS: etter å ha lest artikkelen du linket til, (som jeg forøvrig også har lest før) skjønner jeg meg ikke helt på henvisningen din! Det jeg gjør er jo ganske i tråd med det Asle skriver om (dog et litt annet sted på nazi- skalaen), er det ikke?

PS: etter å ha lest artikkelen du linket til, (som jeg forøvrig også har lest før) skjønner jeg meg ikke helt på henvisningen din! Det jeg gjør er jo ganske i tråd med det Asle skriver om (dog et litt annet sted på nazi- skalaen), er det ikke?

Tror kanskje det var feil henvisning, unnskyld :)

Operasjon fleskemoderasjon er fullført - Fitnessbloggen

"I begynnelsen figurerte jeg med at jeg kunne ha et underskudd på ca 700 kcal uten å miste fettfri masse ( 70 kcal/kg kroppsvekt) med en sikkerhetsmargin opp til godt over 1000 siden jeg nok realistisk hadde nærmere 15-20 kg fett enn 10."

IF Calculator

En person på 180cm 87kg, (tipper 22år og 18% i fett siden du gikk på PSMF og sier du har gått opp i vekt:p )

En som trener 6-7ganger i uken,

trenger ca 3200kcal per dag. Du spiste 1400-1700ish kcal per dag, de siste 5 dagene = underskudd på 1500-1900kcal +.

Annonse

En person på 180cm 87kg, (tipper 22år og 18% i fett siden du gikk på PSMF og sier du har gått opp i vekt:p )

En som trener 6-7ganger i uken,

trenger ca 3200kcal per dag. Du spiste 1400-1700ish kcal per dag, de siste 5 dagene = underskudd på 1500-1900kcal +.

Den artikkelen stemte bedre ja ;)

Godt tippet.. er 23, men har dog ikke gått opp i vekt (enda hvertfall :p)!?

Så det du sier, er at med et underskudd som i dag, kan jeg ikke unngå tap av muskelmasse? Er det med andre ord ønskelig å øke inntaket av kalorier, så underskuddet bli mindre?

Hvor burde jeg isåfall hente økningen? Proteiner, karbs, fett? (se utdrag av loggen min over)

Den artikkelen stemte bedre ja ;)

Godt tippet.. er 23, men har dog ikke gått opp i vekt (enda hvertfall :p)!?

Så det du sier, er at med et underskudd som i dag, kan jeg ikke unngå tap av muskelmasse? Er det med andre ord ønskelig å øke inntaket av kalorier, så underskuddet bli mindre?

Hvor burde jeg isåfall hente økningen? Proteiner, karbs, fett? (se utdrag av loggen min over)

Du har mye å hente på proteiner. Rundt 2-2,5g per kg er ideelt. Så om du veier 87kg blir det rundt 2,3 * 87 = 200.. Så du bør iallefall øke proteinmengden, sånn at det ikke er musklene dine som forsvinner :) Når du har fylt opp proteinkvoten kan du bestemme karbs og fett sånn som du vil :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...