Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det slik at det i hvært måltid skal inneholde proteiner?

er det så bra og ete mye kjøtt... siden jeg ikkje er så hipp på fisk... leverpostei.... andre fiskesorter for skiven.. eller knekke brødet.

og når dere er ute og handler varer hva ser dere da etter på innholdet.

Mest protein? mindre fett? pr 100 g?

Jeg har garantert flere spm men det kommer jeg til vell etter hvert.

Skal på aktivsenteret nå 1 sept. for innmelding og styrke trening.

Hva skal jeg innta før og etter en styrke trening for å få det meste ut av treningen.?

og desse protein drinkene er det vits å invistere i dette?

Ammer nå på dette tidspungtet så jeg drikker ikkje dette da men event senere (7 mnd gammel)

Event andre gode tips dere kommer inn på?

Jeg har og problemer med og laste opp mobil bilder til forumet...Noen flere som har det?

noen ganger går det og andre ganger ikkje... laster det opp da via mobilen..

for å ta frem kameraet for så å hive d over på dataen for så å laste d opp skjer ikkje..

Hadde bare vært litt kjekt med litt hjelp å tips ved maten

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11637-proteiner-til-hvert-m%C3%A5ltid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange spørsmål her, mye å ta tak i:) Men hvis man vil endre kroppssammensetningen sin, få opp muskelmengden f.eks. så er det vanskelig å få til uten å gi kroppen de byggematerialene den trenger. Sånn sett er det ikke dumt å spise mer proteiner, men det er viktig å huske på hvor man er i løypa. De målene du har, krever kanskje et litt annet fokus enn de målene jeg har, eller målene til den neste personen som kommenterer=)

Folk som vil bli sterke, ser kanskje mer på proteiner/100 gram enn folk som vil ned i vekt,som kanskje heller ser mer på kcal/kalorier per 100 gram.

Jeg tror ikke du skal bekymre deg så mye over hva som er best før og etter trening helt enda. Personlig misliker jeg å trene på tom mage, da jeg ikke orker like mye da. Så få i deg litt god mat en to timer-time før du drar og trener.

Dette klarer du:D

De fleste vil vel si seg enige rundt noe ala 1.5-2 gram protein per kilo kroppsvekt per dag, for å få bra med gainz for de som driver med hard og tung styrketrening.

dvs, en person på 100 kg trenger da ca 150-200 gram proteiner per dag.

De fleste vil vel si seg enige rundt noe ala 1.5-2 gram protein per kilo kroppsvekt per dag, for å få bra med gainz for de som driver med hard og tung styrketrening.

dvs, en person på 100 kg trenger da ca 150-200 gram proteiner per dag.

Jeg får i meg sjeldent med enn 80g (jeg veier 73kg). "ødelegger" dette progresjonen?

Nå er jeg ikke utdannet innenfor kosthold/ernæring, men bare fordi et optimalt kosthold gir optimale resultater,betyr ikke at det ikke er mulig å få til ok resultater på ok kosthold:)

En sofapotet trenger ikke å spise som O.E Bjørndalen for å klare å gå litt raskere på ski:)

Long term; men om ikke musklene dine får nok drivstoff,så vil før eller siden de ikke klare å tilpasse seg de belastningene du utsetter den for like bra som du kanskje skulle ønsket, som kan gi konsekvenser for progresjonen. Men dette antar jeg er en god stund til,avhengig av hvor langt du har kommet i løftinga di=)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...