Gå til innhold

Nytt treningsprogram i forhold til det gamle...innspill?

Anbefalte innlegg

Oki her kommer det gamle treningsprogrammet og det nye. Håper på noen tilbakemeldinger :)

Det gamle først!

1.Bryst/armer

Benk press 4 x 10

Skråbenk 4 x 10

Flyes 4 x 10

Kabler 4 x 10

Curl stang 4 x 10

curl stang 4 x 10

En til som jeg ikke husker navnet på.

2.Bein!

Knebøy 4 x 8

Benpress 4 x 10

Knebøy MF 4 x 10

Strak Mark 4 x 10

L.curl 4 x 10

Legger M 4 x 10

3.Rygg!

Mark løft 4 x 10

Nedtrekk Bak bredt 4 x 10

Sittenes Roing 4 x 10

Nedtrekk M smalt 4 x 10

Stående roing 4 x 10

4. Skuldre/nakke!

Skulderpress Manualer 4 x 10

Sidehev manualer 4 x 10

Bakside sidehev 4 x 10

Cabel bakside(tau) 4 x 10

shrugs 4 x 10

Det nye er sånn!

1.

Knebøy 4 x 8

knebøy sumo 2 x 8

Skråstående Benpress 4 x 8

Flat hantelpress 3 x 10

Skrå flyes 3 x 10

Stående kryssdrag 3 x 10

Liggende triceps press 3 x 10

Stående enarms triceps press 3 x 10

2.

Nedtrekk skuldre maskin 3 x 12

Low roing 3 x 12

Foroverbøyd enarmsroing 3 x 12

Skrå hantelcurl 3 x 8

Stående hantelcurl m/nøytralt grep 3 x 8

Stående horisontal Bicepscurl 3 x 8

3.

Sittenes hantepress 3 x 10

Stående roing 3 x 10

Stående enarms sidehev m/kabel 3 x 10

Tautrekk mot ansikt 3 x 10

Stående avlastet tåhev 3 x 10

Mageøvelser etter eget ønsk.

4.

Benpress liggenes 3 x 20

Knestrekk 3 x 20

Lårcurl horizontal leg curl 3 x 20

LF Hammer ettbens knebøy 3 x 20

20-30 min på mølla etter hver treningsøkt.

Ser det nye bra ut? Jeg er litt skeptisk fordi jeg synes det kan bli rotet med det nye og jeg digget at det var en dag på en kroppsdel:p. Men det er jo greit å gjøre forandringer men jeg hadde egentlig ikke tenkt så mye forandring men ble jo enig med han som satt det opp om å prøve det i 5-6 uker :). Men hva tenker dere?

Fortsetter under...

Hmm ..skal overlata dette til nokon som har kunnskap om det, men eg har aldri hørt folk som tar pause fra baseøvelsar. I grunn trenger du ikkje veldig stor variasjon i øvelsane dine, så lenge du ikkje løfta likt heile tid.

Jeg ville heller lagt opp progresjonen eller treningsmetoden enn å fjerne en så viktig øvelse som markløft.

Oppsettet skjønte jeg heller ikke så mye av, hvordan har han lagt opp progresjonen din? Hva er formålet med det? Hvorfor ikke bare kjøre en ren overkropp/underkropp splitt? Da kan du vel flytte over brystøvelsen fra dag 1 til dag 2 feks. Også synes jeg det var litt rart med like mange sett biceps som på rygg.

Annonse

Litt usiker for vi skulle skrive programmet sammen men når jeg kom hadde han satt opp dette, jeg spurte og gravde rundt det å ta vekk markløft og strakmark men han begrunnet det med det jeg skrev over.

Tror ikke det er så mye formål eller noe med det annet en at jeg skal trene dette i noen få uker før vi skal bytte igjen. jeg hadde jo delt kroppen inn i 4 og hadde håpet på å fortsette med det men med nye/andre øvelser.

Jeg har slitt med litt skader i albuen,betennelser i brystbeinet? osv så jeg må ta det hele litt pent men jeg vil jo fortsatt øke i vekter å få strammet opp kroppen!

Dette virker som det komplette kaos. Den begrunnelsen er syltynn på det beste. Er meningen at du skal forbedre marken din med å trene lårcurl? Biceps er en liten muskelgruppe, ikke tren den med større volum enn rygg og bryst.

Vil du helst trene 4 split eller 2 split? 2 split kan være like enkelt å forholde seg til som en 4 split og selv om mange foretrekker 4 skal man lete lenge for å finne forskning som sier at 4 er bedre enn 2.

Nei igrunn tror jeg ikke det er meningen at jeg skal forbedre noenting annet en å fortsette å trene...? ...

Det er ikke så nøye egentlig om det er 2 eller 4 split, saken er at jeg har 4 dager til trening og det er som regel Mandag,Tirsdag, Onsdag og Søndag...og pgav skadene jeg dro på meg i albuen og brystet må jeg være forsiktig så jeg ikke overtrener slik jeg gjorde før...sånn at jeg kan trene 3 dager etterhverandre uten å trene den samme musklen hver gang...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...