Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vinteren er snart her, og for første gang på 5 år tenkte jeg å ty til en gainer. Har tidligere pøst på med whey + carbo-pulver, men tenker å prøve noe nytt denne gangen.

Er generelt helst fan av sjokolade. Hvilken produsent er flinkest på smak og effekt?

Eller eksisterer det ikke gainere med god smak, kanskje?

(inb4 mat er bedre enn gainer, JAMMEN JEG KLARER IKKE SPISE MER ENN JEG GJØR OKEJ? Det er ganske mye fra før av, tenk. Ty men.)

Del dine erfaringer :android:

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11600-gainer-med-ok-smak/
Del på andre sider

Fortsetter under...

kor mye kalorier får du av fast føde? beste gaineren etter min mening(tok det i milten siden det var mye aktivitet på dagen uten om egentreningen) var mutant mass med enten cookies and cream, eller vanilje. har ikke smakt sjokoladen. Men er lett å legge på seg mye fett av sånne drikker så ville heller anbefale å spise mer energitett mat som nøtter. Massee sunne fettsyrer protein og pittelitt karbs 100 g ligger i snitt på 530-570 kcal. Og det er snakk om en liten pose, ikke vnaskelig å få ned, anbefaler peanøtter siden den har høyest protein anndel og inneholder samme fettinnhold som de andre. Også hadde det vært greit med litt info om høyde vekt, alder og målsettingen din?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11600-gainer-med-ok-smak/#findComment-449657
Del på andre sider

kor mye kalorier får du av fast føde? beste gaineren etter min mening(tok det i milten siden det var mye aktivitet på dagen uten om egentreningen) var mutant mass med enten cookies and cream, eller vanilje. har ikke smakt sjokoladen. Men er lett å legge på seg mye fett av sånne drikker så ville heller anbefale å spise mer energitett mat som nøtter. Massee sunne fettsyrer protein og pittelitt karbs 100 g ligger i snitt på 530-570 kcal. Og det er snakk om en liten pose, ikke vnaskelig å få ned, anbefaler peanøtter siden den har høyest protein anndel og inneholder samme fettinnhold som de andre. Også hadde det vært greit med litt info om høyde vekt, alder og målsettingen din?

Hadde jeg bare vært så heldig som dere non-nøtte-allergikere (n)

Ja, er ikke helt solgt for at gainer er det rette - har fungert tidligere med ordentlig mat og shakes, men tenkte å trøkke litt ekstra hardt i vinter - er litt mer aktiv nå enn sist jeg bulket, så tenkte kanskje det var noe å ha i bakhodet. Dette med gainer altså.

Takk for innspill :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11600-gainer-med-ok-smak/#findComment-449665
Del på andre sider

ok kjipt da=( havregrøt med protein pulver er bra mat å bulke litt. vil heller prøvd å holde en form året rundt. Spiser du 3 tusen kalorier på trenings dager og har et lite underskudd så vil du ikke legge på deg så mye fett. har holdt en helt ok fettprosent med den malen selv. ha havregrøt som base, også ligger du til komponenter etter eget behov. bruker min grøt som eksempel: på en treningsdag bruker jeg 200g grøt: ligger til 100g cc, 100g nøtter gjerne en scoop med whey protein(kan blandes ved isden av hvis du ikke liker smaken, litt bær(ikke syltetøy) som søtning. miks grøten din sånn du liker den og prøv å få minst 40 g protein i den. blir totalt 1498 kcal uten bær(ineholder ikke så fryktelig mye mer kcal). 67g protein 64g fett 141 karbohydrat. dette er tilpasset meg som du ser ettersom jeg spiser 3 storem måltider dagen. Kroppen min respondere godt på en stor frokost,spesielt på treningsdager. autoregulerer kalorier etter aktivitets nivå, trøkker ikke i megm ye karbs om jeg chillern på sofaen. dette er noe du må planlegge selv. Grøt er lett å lage og tar ikke fryktelig lang tid å ete, og den holder deg mett lenge. Du må ialfall se ka som funker for deg. er ikke så fryktelig dyrt å spise et sunt og variert kosthold hvis du bare vet ka du skal ha på butikken. gainers erm ye sukker i seg noe som ike er så bra i lengden. skal du ha noe tilskudd kjøp kreatin og protein pulver, ikke bruk disse som base i kostholdet, kun som supplement. streb etter å få i deg minst 2g protein per kilo kroppsvekt. Trening fokuserer du på god muskel kontakt og store øvelser som rekrutterer fler muskler(disse bygger bra masse og forbruker mye kcal) og de gjør deg funksjonelt sterk. Og de øker totalt belastning på kroppen, og hormon respons som gir kroppen god grunn til å bygge muskler.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11600-gainer-med-ok-smak/#findComment-449701
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...