Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er forvirret etter å ha lest en dårlig skrevet artikkel..

I artikkelen sto det at dersom man får i seg for mye proteiner, kan det omgjøres og lagres som fett. Er dette riktig? Det høres rart ut for meg ihvertfall, at jeg kan legge på meg dersom jeg ligger på 1400 kcal hver dag, men med et proteininntak på 250-300 gr (jada, det er mye..).

Er det noen som har erfaring med Dukandietten forresten?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11591-dukandietten-for-mye-proteiner-fett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er en bedre artikkel:

How We Get Fat | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald

Du går opp i vekt av kalorioverskudd. Om kalorioverskuddet kommer fra fett, karbohydrater eller proteiner er ikke viktig (forutsetter at du har dekket proteinbehovet).

Du er i underskudd, så da vil du miste mer fett enn du lagrer. No worries :woot:. Dessuten er proteiner det som er vanskeligst å spise seg feit på (pga. metthet og termisk effekt).

Okei, takk for svar!

Så artikkelen er altså misvisende? Så lenge jeg ikke spiser for mye kalorier, så legger jeg ikke på meg?

Blir helt gal av dette jeg altså... Vurderer å studere ernæring for å slippe å stille så idiotiske spørsmål..

Okei, takk for svar!

Så artikkelen er altså misvisende? Så lenge jeg ikke spiser for mye kalorier, så legger jeg ikke på meg?

Blir helt gal av dette jeg altså... Vurderer å studere ernæring for å slippe å stille så idiotiske spørsmål..

Det er mye forvirrende lesing der ute ja.

Kaloriunderskudd, nok proteiner og litt omega-3 så oppnår du det du vil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...