Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann! Vet ikke helt hvordan dette fungerer, men får i hvertfall prøve meg fram! Er en jente på 19 år, 175 høy, og veier til dags dato 83 kilo. Dette er noe jeg ikke er noe fornøyd med, og har bestemt meg at når jeg reiser på universitetet den 7ende september, så skal det noen skikkelige livstilsendringer til. Kan desverre ikke begynne før den tid ettersom jeg har nylig vært operert, og trenger sårene til å gro før joggeskoene kan komme på.

Problemet er at jeg har nå gått to år uten å ha trent skikkelig, og lurer på om dere har noen gode tips til hvordan å komme i gang og hva slags trening dere anbefaler til noen som ikke er så glad i å jogge? Også, ønsker å finne ut av hva slags kosthold som passer til en jente på min alder som ønsker å forbrenne fett, men samtidig bygge mer muskler. Har alltid vært glad i styrketrening, men ønsker å gå ned i vekt slik at musklene kan synes! Idealvekten er 65 kilo.

- Stine

Fortsetter under...

For en bra beslutning du har tatt! Fitnessbloggen er absolutt et kult sted, her får du garantert den hjelpen du trenger til å komme igang. Det er bare å begynne å lese alle de gode artiklene som ligger ute, still spørsmål, delta i forumet osv osv.

You go girl (y)

så bra at du liker styrketrening :) kjør på med styrke, les deg opp litt her på FB om kosthold som funker, så er du snart godt i gang :) Ting jeg har funnet ut funker (var relativt lik høyde og vekt som deg for litt sia) er å "fråtse" i ren mat (altså grønnsaker og rent, magert kjøtt), lære seg at hvis du skal ned i vekt må du spise litt mindre enn du forbrenner, lære seg å lese innholdsfortegnelse på matvarer, også bare.. JUST DO iT!

Livsstilsendring er riktig ord:D Tror du kommer til å klare det fint:) Jeg har også ett mål om å gå ned i vekt og stramme opp, og også få litt muskler:) Jeg kjører starting strength-programmet, som inneholder "de 3 store" øvelsene (markløft, benkpress og knebøy), om du liker styrketrening så kanskje dette programmet kan passe til deg? ... Her ligger masse informasjon om forskjellige styrketreningsprogram her inne, og folk er veldig flinke til å hjelpe til når man spør :) Bare å lese litt mer, and do it :D

Du klarer det nok :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...