Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvis man har problemer med feks ryggen så bør man oppsøke noen som er faglig kvalifiserte for å utarbeide treningsprogram og mulige fremgangsmåter. Tror nok også det er fornuftig å holde seg en lang periode på submaksimale vekter som Kari Amalie påpeker, for å jobbe opp teknikk og styrke i korsryggen.

Fortsetter under...

Trener sl5x5 selv. Når jeg stagnerer i en øvelse tar jeg bare å reduserer belastningen med ca 10%(deload), og fortsetter progresjonen derfra med å sakte øke vekten igjen. (feks øke med 2,5kg per økt). Er også viktig at du får lange nok pauser mellom settene. Husker når jeg begynte med 5x5 brukte jeg bare 40min på en økt, nå trenger jeg godt over en time for å hente meg inn mellom hvert sett.

Merket selv at det var ekstremt viktig å spise MYE når jeg kjørte 5x5. Går du opp i vekt?

Hvis du er interessert i å prøve et annet program, kan jo Wendlers 5/3/1 være en idé? det går kanskje litt treigt, men du får gjort baseøvelsene, og det er gøy! Jeg har ikke selv trent så lenge at jeg kan uttale meg om platåer og slikt, men han skriver ihvertfall selv at programmet er veldig bra for folk som sliter med å øke i løftene.

T NATION | How to Build Pure Strength

Står litt om det der, litt drøyt språk til tider men =P

Trener sl5x5 selv. Når jeg stagnerer i en øvelse tar jeg bare å reduserer belastningen med ca 10%(deload), og fortsetter progresjonen derfra med å sakte øke vekten igjen. (feks øke med 2,5kg per økt). Er også viktig at du får lange nok pauser mellom settene. Husker når jeg begynte med 5x5 brukte jeg bare 40min på en økt, nå trenger jeg godt over en time for å hente meg inn mellom hvert sett.

Merket selv at det var ekstremt viktig å spise MYE når jeg kjørte 5x5. Går du opp i vekt?

Jeg har ikke vært på vekta på en god stund, så jeg vet ikke om den øker... Synes selv jeg spiser ganske mye, men er ikke flink nok med proteinene. Synes ikke proteinrik mat smaker godt rett og slett. Men jeg prøver ihvertfall, og er fokusert på det. Mulig jeg bestiller en time på Tanitra vekta på Elixia for å sjekke om musklmassen har økt, og fettet gått ned, det vil ihvertfall være motiverende!! Ellers er jeg inne i første uke med lette vekter og 8-10 reps for å se om det hjelper, prøver det en uke til også får vi se om det er på vei oppover igjen :-)

Hvis du er interessert i å prøve et annet program, kan jo Wendlers 5/3/1 være en idé? det går kanskje litt treigt, men du får gjort baseøvelsene, og det er gøy! Jeg har ikke selv trent så lenge at jeg kan uttale meg om platåer og slikt, men han skriver ihvertfall selv at programmet er veldig bra for folk som sliter med å øke i løftene.

T NATION | How to Build Pure Strength

Står litt om det der, litt drøyt språk til tider men =P

Takk for tips! Skal sjekke det ut! Ellers har jeg også vurdert Starting Strenght, også mye baseøvelser :-)

Annonse

Takk for tips! Skal sjekke det ut! Ellers har jeg også vurdert Starting Strenght, også mye baseøvelser :)

Bare hyggelig! her er forøvrig en side hvor man kan regne ut løftene sine og slikt til det programmet. Ganske fiffig! Strength Standards

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...