Gå til innhold

Anbefalte innlegg

men å få i eldste grønnsaker er værre... hehe...

for øyeblikket liker hun noen salat-grønsaker, rå gulrot og surkål... pluss masse agurk på brødskivene...

hun elsket det før, så jeg vet det kommer tilbake, men litt frustrerende for øyeblikket!

Jeg hadde litt den samme greia med den ene mine, jeg stakk på butikken og kjøpte 20 forskjellige grønnsaker, skar det opp og satt det på bordet. Så sa jeg at han kunne bestemme selv hvilke han ville akseptere, men at 7 av dem skulle bli en del av kostholdet hans. Funka kjempegreit, da hadde vi en avtale og han følte at han hadde fått være med å bestemme.

Fortsetter under...

har prøvd ut masse forskjellige grønsaker, og masse forskjellige tilbredningsmetoder...

problemet er at hun ikke "liker" grønnsaker, bare fordi hun ikke vil!! hehe...

men trenden snur sakte men sikkert, så jeg får mer å velge i etterhvert..

har prøvd ut masse forskjellige grønsaker, og masse forskjellige tilbredningsmetoder...

problemet er at hun ikke "liker" grønnsaker, bare fordi hun ikke vil!! hehe...

men trenden snur sakte men sikkert, så jeg får mer å velge i etterhvert..

Da kan det godt hende at hun spiser grønnsaker "alle andre steder" enn hjemme :p Har sett mange tilfeller av det når jeg jobbet i barnehage at barna nekter å spise grønnsaker hjemme, men i barnehagen hiver dem innpå...

Annonse

Her er det 3 barn i alderen 6 til 13 år. Og de er veldig forskjellig i hva de spiser og liker. Det medfører selvfølgelig noen utfordringer i hverdagen. Eldstemann er nesten alt etende, men spiser ikke kjedelige matpakker. Han må ha baugette med salat, gjerne aioli og spennende pålegg. Yngstemann tar gjerne brødmat, men vil ha med grønnsaker og frukt i tillegg. Prinsessen i midten spiser ikke brød overhode , så der må jeg virkelig bruke fantasien. Hun er kresen på all mat, så middagsrett duger bare av og til. Der går det mye i yoghurt, grønnsaker og frukt.

Middag spiser alle sammen, jeg bare tilpasser tilbhør slik at det passet for alle. Og bruker stort sett rent kjøtt og fisk, omtrent ikke halvfabrikata.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...