Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg tenkte kjøre et program med hovedfokus på bryst. Hvordan ville det lønne seg å sette opp dette? Trenger noe feedback på om dette er helt på trynet eller greit nok ;) Endringer, tillegg, feil andre øvelser osv. Tenkte holde økta rundt en times tid.

Har satt opp en liten start her.

Tenkte kjøre 3x8x8. 8 tunge og 8 lette som supersett. Burde jeg kjørt 4x8x8 el blir det for mye?

Man: Bryst, Bein

Bryst: Benkpress hantler, flys, Pec dec

Bein: Knebøy evt frontbøy

Tirs: Rygg, Bein

Rygg: Chins, Pullups, T-Bar roing, Markløft.

Bein: Stående Tåhev

Onsdag Fri

Tors: Skuldre, Triceps, Bein

Skuldre: Arnoldpress, Sidehev

Triceps: Pushdown med tau, Dips

Bein: Utfall

Fre: Bryst, Biceps, Bein

Bryst: Skråbenk hantler, skråFlys, Pec Dec

Biceps: Bicepscurl i maskin, Hammer med tau, Konsentrasjonscurl

Bein: Bakside Lårcurl

Kommentarer tas imot med takk :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11255-nytt-program-noen-tips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

kan gjerne informere oss litt om trenings bakgrunnen din=) En sånn splitt som det der er for en som gjerne har trent 4-5 år (sammenhengende med ikke mer en 1 ukes opphold vel og merke) og har høyere treningstoleranse. Lurer litt på hvorfor du må fokusere på bryst? er det på grunn av skjønnhets ideale eller er det rett og slett for at det ikke er symmetrisk med resten av musklaturen din? ellers hva er målet ditt med styrketrening=)?

Okei :) Kan legge ved et bilde. Jeg har trent i ca 10 år + tenker jeg. Dette er mest fordi jeg føler symmetrien er feil. Skulle gjerne hatt litt mer volum på bryst rett og slett. Har vel egentlig ikke hatt noen spesifikke mål, men målet mitt nå er vel å bygge en så bra kropp jeg kan rett og slett. Det jeg kunne tenkt meg er å komme meg ned i fettprosent til mellom 10 å 15. Men lyst til å bygge opp litt mer volum før jeg fokuserer på det. Føler at jeg ikke får nok økning på bryst. Er idag 1.84 høy og veier ca 90kg. Tenkte prøve å komme meg opp på 95kg før jeg konsentrerer meg om fettprosententen :)

post-13881-14440878826177_thumb.jpg

kan prøve nye øvelser å se om de funker, ofte hjelper det med en teknikk sjekk. du kan jo lese litt om plyo reps. Mange som vil forbedre et område begynner gjerne med nye stimuli metoder? du er kjent med drop sett men hva mer? isåfall er det nesten bare å gjøre litt research her inne og fra pålitelige kilder som Børge Fagerlig, Erik Sandvik, Mark Rippetoe. men du har et bra utganspunkt. Gjerne skaffet litt god litteratur om styrketrening.

Annonse

Okei. Takker for svar :) Har jo trent i mange år men ikke så veldig seriøst føler jeg. Tenkte gjøre noe med det nå da. Har kikka en del på noen forskjellige typer her. Plyo, PHAT og X-Size. Lurer kanskje på å prøve X-Size? X-size orginal program | Fitnessbloggen Forum Noen formeninger om dette? Grunnen til at jeg har spredd beinøvelser utover uka er at jeg syns det er kjedelig rett og slett..hehe. Å for å få kjørt det noenlunde ordentlig så tatt en øvelse pr dag. Vært lettere å komme igjennom da. Men jeg får ta meg selv i nakken å kjøre en egen dag :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...