Gå til innhold

Nytt program


Christoffer L.

Anbefalte innlegg

Har tenkt å starte med plyoreps, da jeg per dags dato er ganske lei SL 5x5. Løfter i dag 150x5 i bøy, 160x5 i mark og 90x5 i benk. Valgte derfor 4dagers programmet med 2 dager styrke (lave reps, tunge vekter, lange pauser) og 2 dager med fokus på hypertrofi (høyre reps, lave vekter, mer sett). Mitt spørsmål er; tror dere jeg vil få bedre fremgang av dette fremfor de andre ulike splittene som ligger ute? Jeg ønsker ikke å bli kroppsbygger, men heller ha en mer "muskuløs" fysikk, og tenker derfor det vil være gunstig med plyoreps over 4 dager. Dette vil samtidig gjøre at jeg tar mer i benk (forhåpentligvis). Er dette en dum ide?

Jeg er btw 193 høy, 90kg, følger PF (per i dag og føler meg flott) og ligger på 3500kcal treningsdager og 3000 treningsfri. Ligger derfor i overskudd, og har som mål å bygge muskler (har allerede relativt lav fettprosent så mulig jeg må spise mer), som de aller fleste her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du løfter 150x5 i bøy, 160x5 i mark, 90x5 i benk.

Med andre ord kommer du ikke rett fra skolebenken? :) Vil tippe du har noe mellom 1-3 år trening på baken?

Et føre-var-svar er umulig å gi uten å vite ditt nøyaktige potensial, og ha kausalitetsforskning på predikatorer for optimal styrketrening. Med mindre du får omgjort etiske retningslinjer så kommer det aldri til å skje. Derfor er du forlatt til intuitiv kunnskap og prinsippet om "prøv-og-feil".

Så vidt jeg forstår har plyo hatt suksess med det programmet for andre enn han selv? Er en indikator i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...