Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har tenkt å starte med plyoreps, da jeg per dags dato er ganske lei SL 5x5. Løfter i dag 150x5 i bøy, 160x5 i mark og 90x5 i benk. Valgte derfor 4dagers programmet med 2 dager styrke (lave reps, tunge vekter, lange pauser) og 2 dager med fokus på hypertrofi (høyre reps, lave vekter, mer sett). Mitt spørsmål er; tror dere jeg vil få bedre fremgang av dette fremfor de andre ulike splittene som ligger ute? Jeg ønsker ikke å bli kroppsbygger, men heller ha en mer "muskuløs" fysikk, og tenker derfor det vil være gunstig med plyoreps over 4 dager. Dette vil samtidig gjøre at jeg tar mer i benk (forhåpentligvis). Er dette en dum ide?

Jeg er btw 193 høy, 90kg, følger PF (per i dag og føler meg flott) og ligger på 3500kcal treningsdager og 3000 treningsfri. Ligger derfor i overskudd, og har som mål å bygge muskler (har allerede relativt lav fettprosent så mulig jeg må spise mer), som de aller fleste her inne.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/1105-nytt-program/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du løfter 150x5 i bøy, 160x5 i mark, 90x5 i benk.

Med andre ord kommer du ikke rett fra skolebenken? :) Vil tippe du har noe mellom 1-3 år trening på baken?

Et føre-var-svar er umulig å gi uten å vite ditt nøyaktige potensial, og ha kausalitetsforskning på predikatorer for optimal styrketrening. Med mindre du får omgjort etiske retningslinjer så kommer det aldri til å skje. Derfor er du forlatt til intuitiv kunnskap og prinsippet om "prøv-og-feil".

Så vidt jeg forstår har plyo hatt suksess med det programmet for andre enn han selv? Er en indikator i det minste.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/1105-nytt-program/#findComment-28885
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...