Gå til innhold

Senebetennelse i fotbøy?


Cardigan

Anbefalte innlegg

Jeg har muligens - uten å ha vært hos lege, en senebetennelse i begge fotbøyene.

Det er direkte vondt i begge føttene og jeg kjenner det hele tiden.

Noen med erfaring? Det oppstod på lørdag og jeg har tenkt på det som gangsperr, noe jeg kjenner at det ikke er i dag.

Tenker på om jeg kan trene kondisjonstrening med dette? Eller om det bare forverres? Hm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring legekontoret ditt, og spør på tlf? De kan sikkert svare deg over telefonen om det ikke er noe alvorlig, ellers gir de deg beskjed hvis du bør treffe legen din... :p Det er greit å vite hva det kan være og om man kan trene med det eller ikke, slik at ikke skaden skulle forverres.

Jeg er ingen ekspert, men jeg mener at det er bedre å sjekke seg en gang for mye enn en gang for lite.. :p (Jeg høres ut som DEN hypokonderen nå, men det er jeg ikke :p)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen ekspert, men jeg mener at det er bedre å sjekke seg en gang for mye enn en gang for lite.. :p (Jeg høres ut som DEN hypokonderen nå, men det er jeg ikke :p)

I så fall er du en veldig smart hypokonder.

Jeg har muligens - uten å ha vært hos lege, en senebetennelse i begge fotbøyene.

Det er direkte vondt i begge føttene og jeg kjenner det hele tiden.

Noen med erfaring? Det oppstod på lørdag og jeg har tenkt på det som gangsperr, noe jeg kjenner at det ikke er i dag.

Tenker på om jeg kan trene kondisjonstrening med dette? Eller om det bare forverres? Hm..

Hvis det gjør vondt sier det seg selv at du ikke skal trene med det. Oppsøk lege, h*n kan hjelpe. Helt umulig å si noe over nettet. Trening nå vil kunne gjøre vondt verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Mest sannsynlig plantar fascitt ja. Mange har effekt av oppbygde såler i skoene om de har problemer med fotbuen. Om smertene er relatert til løping er det en del som opplever at smertene forsvinner om de legger om teknikken til å lande mer på forfoten. Nøyaktig hva prsaken til dine problemer er, er uansett umulig å stille over nett så løsningen er å oppsøke en fyioterapeut (eller lignende) som kan gjøre en grundig funksjonsanalyse av foten din og eventuelle tiltak som kan settes igang mot dette. Trykkbølgebehandling har også vist seg å være effektivt mot vanskelige plantar facitter, men da må du forberede deg på noen tårer ;) Fysioterapeuten kan også hjelpe deg å luke ut aktuelle differensialdiagnoser som hælspore, problemer med fettputa under hælen ellerlignende, men plantar fascitt er det vanligste!

Og om du kaller det fotbuen eller rett og slett fotsålen vil folk forstå deg bedre enn om du sier fotbøyen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...