Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg har nå startet mitt største annmasj til slankere kropp.... håper jeg...

jeg har lastet ned appen shapeup som er kjempe bra! veldig fornøyd med den.

men så lurte jeg på desse protein shaker. pulveret fra pf og andre. er dette noe å ta i sammen heng med vekt reduksjon.... og event kun 1 shake pr dag?!

er litt redd for å bli lei av shaken. men kanskje jeg bare tenker vanskelig... :p

er det noen med erfaring.

treng liiiiitt start hjelp info.... dere som har erfaring og kunnskap

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10910-nytt-og-bedre-liv-ehhh/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Protein kan bidra til økt metthetsfølelse, som medfører at du spiser mindre, men likevel holder energien og humøret oppe gjennom dagen. Protein i form av proteinshaker kan derimot for mange mette mye dårligere enn ved å få det gjennom fast føde, som fisk eller kylling. Personlig ville jeg anbefalt og heller spist mer av en slik proteinkilde. Egg, svin, kylling, fisk som eksempler, men også cottage cheese, mager kesam og lignende.

• 4 uker senere...

Tusen takk skal jammen ta og teste dette ut :) skal nå melde meg inn på aktiven og da får jeg en samtale med en PT så håper hun har litt tid til meg og at jeg husker alt hun sier... er spent på den... mye nytt og ta inn...

Men eter dere hvar 3 timer mye protein?

skal jo snart tilbake til jobb så da treng jeg litt tips å trips iforhold til jobben. det er den arenaen jeg synest er vanskeligest å ta med mat til... helt sikkert pga for lite kunnskap

Spis når det passer deg :) Om det blir 6 eller 3 måltider om dagen er helt opp til deg. Det er bare en myte at man skal "holde forbrenningen i gang" med å spise lite og ofte. Jeg har nettopp gått over på 3 større måltider om dagen, og det var litt av en befrielse å kunne spise seg god og mett og slippe å tenke på mat hele tiden! :)

Trives du bedre med å spise ofte, ja da gjør du det! Det går kun på preferanse og metthetsfølelse :) Ingen skal gå rundt og føle seg sulten eller forspist!

Jeg slet også med mat på jobb, og nå har jeg startet å ta med lunsj hjemmefra. Wok, salater, karbonadedeig, kyllingfilet etc.. Det du liker, kanskje rester fra middagen? Du kommer nok inn i det! :)

24 myter om slanking - Fitnessbloggen

5 vanlige myter om fettforbrenning - Fitnessbloggen

Annonse

Ja ser du har gjordt det målet jeg vil nå gjøre og komme meg i bedre form og ikkje minst noen bukse str mindre..

har ikkje helt komme meg inni denne fitnessblogg verdenen så alt dette her er nytt for meg ennda og hvordan alt fungerer :)

Men er der en link som er for jobbmat med bilder? eller en plass jeg kan sette inn bilde av meg selv og min framgang på min profil eller er det kun ute på forumet?

hvordan trente du og hva spiste du etter trening første tiden event før trening?

Lag deg en loggbok her: Loggbok | Fitnessbloggen Forum

Start en tråd, og oppdater den hver gang du trener eller spiser noe spesielt :) Bilder er veldig velkommen :D

Jeg legger ut litt bilder av mat i min egen loggbok, og jeg samler også på oppskrifter på Pinterest. Ta gjerne en kikk! :)

Jeg har alltid vært glad i wok og grønnsaker og slikt, så jeg spiste stort sett slikt før jeg startet med trening. Det ligger til historien at jeg gikk ned 15 kg før jeg startet med styrke! Da spiste jeg stort sett sunt og hjemmelaget mat. Brukte i grunnen bare vettet når jeg laget mat.

Jeg har et intrykk av at medlemmene her er veldig delt angående "lavkarbo som diett", men de fleste spiser nok generelt mindre karbohydrater ja. Tror nok de får i seg det meste av karbo gjennom frukt og bær, og sløyfer korn- og melprodukter.

Annonse

Takk for det, men har ikke nådd målene mine helt enda, hehe :D

Så lenge du vil, så får du det til! :D Jeg sier det igjen: bruk forumet for alt det er verdt :p Her finner du masse kunnskap, motivasjon og kanskje til og med noen nye venner? Det er så mye å lære og det hjelper veldig å se andre som har klart det!

Masse lykke til og STÅ PÅ! :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...