Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lurer på om jeg får i meg for mye eller for lite av noe??

Frokost: 2 hjemmelagde knekkebrød med salat, pastrami og tomat

I knekkebrødene er det

125g mandler

60g haselnøtter

3dl solsokkekjerner

2ss fiber husk

2-3 dl sesamfrø

5 dl vann.

og de metter veldig. de er halvparten av str til vanlig knekkebrød som man kjøper på butikken.

Lunch:

Varierer litt, fra kylling (1 filet), karbonade deig (200g) eller knekkebrød 3 stk

med salat og grønnsaker til.

eller omelett med skinke

Mellommåltid:

Spiser ikke det hver dag. Men ca 1/3 beger cottage chees med litt skyr i.

Middag:

div grønnsaker og

1 kyling filet eller,

200g karbonakedeig

evt 1 lite stk fisk (laks)

Kvelds:

Ikke alle dager jeg spiser dette. Kommer litt ann på når middagen blir spist og om jeg spiser mellom måltid.

Men et par knekkebrød

Drikker mye grønn te også

ca 3-4 mellomstore kopper hver dag

Er det noe jeg kan endre på??

og går bacon under psmf??

Tar tilskudd av

sink

magnesium og

omega-3

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10902-gj%C3%B8r-jeg-rett-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Planen er å spise etter PSMF. Og det er selvfølgelig oppskrifta på knekkebrødene Men tror kanskje ikke de kan brukes under PSMF?. Prøver å spise 4 måltider for dag. Men er litt usikker på hvordan jeg skal sette opp måltidene. Leste et eksempel en plass på 150g kyllingfilet og grønnsaker til frokost. Kan det stemme?? Det har i vertfall ikke jeg sjangs til. Har noen eksempel på et måltidsoppsett.

Spiser frokost rundt halv 07.30, lunch ca 11.30 og middag alt fra 17.30-20.00. De dagene jeg vet det blir sein middag spiser jeg mellommåltid.

Feks idag spiste jeg 1 Fiberrik knekkebrød (kjøpt på butikken, der 1 knekkebrød inneholder 37 kcal) med pastrami og tomat på. Lunch var omlett av 3 eggehviter, ca1/2 liten paprika, litt vårløk, og 3 skiver pastrami (påleggskiver) + 1 stort salatblad og 3 cherry tomater. til middag skal jeg lage karbonakedeig, litt paprika, asparges og brokolipurre , +litt salat og 1 skje kesam på toppen. Tar i mot alt av tips, synes det er litt vanskelig. Prøver å lage middager alle i huset kan spise men med litt andre ting til de andre. :)

Planen er å spise etter PSMF. Og det er selvfølgelig oppskrifta på knekkebrødene Men tror kanskje ikke de kan brukes under PSMF?. Prøver å spise 4 måltider for dag. Men er litt usikker på hvordan jeg skal sette opp måltidene. Leste et eksempel en plass på 150g kyllingfilet og grønnsaker til frokost. Kan det stemme?? Det har i vertfall ikke jeg sjangs til. Har noen eksempel på et måltidsoppsett.

Spiser frokost rundt halv 07.30, lunch ca 11.30 og middag alt fra 17.30-20.00. De dagene jeg vet det blir sein middag spiser jeg mellommåltid.

Feks idag spiste jeg 1 Fiberrik knekkebrød (kjøpt på butikken, der 1 knekkebrød inneholder 37 kcal) med pastrami og tomat på. Lunch var omlett av 3 eggehviter, ca1/2 liten paprika, litt vårløk, og 3 skiver pastrami (påleggskiver) + 1 stort salatblad og 3 cherry tomater. til middag skal jeg lage karbonakedeig, litt paprika, asparges og brokolipurre , +litt salat og 1 skje kesam på toppen. Tar i mot alt av tips, synes det er litt vanskelig. Prøver å lage middager alle i huset kan spise men med litt andre ting til de andre. :)

Det frokostforslaget er helt riktig. Husk at PSMF er noe du skal bedrive med over en svært kort periode og da er det verdt å følge planen 100% selv om det føles uvant og spise slik til frokost. Fiberrik knekkebrød går ikke innenfor PSMF og det gjør heller ikke de andre knekkebrødene dine. Du skal ha så nært som mulig null inntak av karbohydrater og fett (med unntak av omega-3 tilskudd). Du kan tenke slik; det eneste du skal spise er ting som består av nesten kun protein, eller mindre enn 5g fett/karbohydrater per 100g. Grønnsaker skal aller helst være din eneste karbohydratkilde, mens det ellers skal gå i kylling, karbonadedeig, torsk, sei og andre magre fiskeprodukter.

Hvis du går inn her: PSMF-oppskrifter | Fitnessbloggen Forum - vil du finne mange gode forslag og se litt hva som er lov på PSMF og ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...