Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei hei alle sammen!

Når har det seg slik at jeg jeg er lei av å være spinkel og muskelløs. jeg har brukt forumet her aktivt, og lest mange av trådene og artiklene som er skrevet av både brukere og instruktører, men jeg finner ikke noe som passer meg.

Fyrstikkprogrammet - Oppskriften på å gå fra fyrstikk til tømmerstokk - Fitnessbloggen ~ var god lesning, men føler at jeg har for mye fett på kroppen til og starte rett på den.

Så lett får du six-pack på 12 uker - Fitnessbloggen ~ denne artikkelen virker som en god løsning, men er den en jeg tåler guide jeg tåler å følge?

så jeg føler meg ganske på vidda på hvor jeg bør starte.

Om meg ~

* jeg er 24 år

* 171 cm og 67kg

* fint lite muskler

* mye fett på mage og snart mannepupper! (forståelig at jeg begynner å bli desperat?)

* har spillt mye fotball da jeg var yngre

* har god kondis i dag da jeg løper mye på fjellet

* snuser

* er student, så blir mye sitting i "arbeidstiden"

* er ikke kresen i matveien

* drikker mye brus og spiser mye godterier og annet junk.

* bruker størrelse small i klær og 30 i livvidde på jeans

(bilder kan lastes opp)

1000kr spørsmålene

- Skal jeg starte med en diett

- hvilket program bør jeg følge

- noen som ønsker og veilede meg å ta meg under sin vinger?

om nettopp du ønsker og hjelpe meg, så kan jeg tilby deg:

- dedikasjon

- ingen unnasluntringer

- ditt ord er min lov

- bilder av progresjon

- loggføring

- etc?

Jeg er som sagt veldig på villspor og lurer på hvordan jeg skal komme i gang, for jeg vet at dette er noe jeg vil. noe jeg skal. jeg må! men trenger bare god veiledning, for jeg har innsett at jeg orker ikke å være en piperenser lengre.

Takk til alle som tok seg bryet med å lese tråden min.

Fortsetter under...

Du er vertfall ikke så tung så kan vel umulig være så mye fett?

Jeg kjører fyrstikkprogrammet nå å det føles vertfall som det virker sykt bra.

Fett reduksjonen ligger vel mest i mat valget, selv om du mister det lettere når du får mer muskler.

Men vis du ikke har trent noe som helst før så kjør på med et av de nybegynner programmene helt i starten siden det andre er ganske hardt.

kutt og ut denne: drikker mye brus og spiser mye godterier og annet junk. :)

Det blir lettere og lettere for hver dag å ikke spise tull :) Selv om til tider frister det jo da :)

takk, badwolf, har ikke sett den tråden før. Men, er det et behov for meg å starte med slanking før jeg går i gang med trening?

Nei :) Jeg kan helleri kke se for meg at du er så mye feit vis du bruker 30 i buklser og smal resten :)

Det vil nok hjelpe mye bedre å bare starte med vekter å tenke litt på hva du spiser enn å slanke deg før du har noen muskler som kan holde det nede

Annonse

Ville starta med det nybegynner programmet som ligger her en plass for å bygge opp litt basis styrke.

Jeg syns vertfall fyrstikkprogrammet er veldig hardt så greit å få opp litt styrke før du begynner med så pass mye ting.

Men vis du har begynt å trene så er det bare å kjøre rett på sak.

Husk også å spis masse :D

Du har vel mest lyst å gå opp i vekt og miste fett?

Jeg har et mål om å dra av meg alt av fett, for å så få muskler ja. Har et mål i første omgang å få fram 6-packen som engang var der å ikke minst å komme meg inn i størrelsen medium uten at klærne henger på meg.

Nybgynner programmet virker lovende :)

Takk for gode råd catober ;)

Jeg ville like så greit bare begynt på styrken først å drite i 6 packen. Fettet vil jo egentlig bare hjelpe deg å ha noe å bygge på :)

Å så lenge du fikser litt på maten å vertfall dropper sukker holdig brus vil dette hjelpe deg sykt mye på vei :)

Jeg gikk nesten ned 10kg på kort tid bare av å slutte å drikke cola uten trening :)

å musklene vil jo uansett hjelpe deg med å øke forbrenningen som og vil ta bort fettet ditt.

å en annen ting prioriter bein treninga :) Ingenting er bedre enn det for alt :)

+det ser veldig veldig dumt ut med stor overkropp og tannpirkere til bein..

Er alt for mange av de der jeg trener.

Men slutt og å tenk 100% hva du skal gjør for å få en på hva du skal gjøre. Det beste du kan gjøre er å komme deg ut av sofaen og ned på trening :)

Viktigste er vel bare å lese, lære, lese, lære, lese, lære og lese litt mer. Til du har absorbert nok kunnskap til å starte på en diett eller et treningsprogram.

Men det aller viktigste er vel at du starter å trene, tilvenne kroppen påkjenningen av styrketrening. For du hadde aldri trent noe spesielt styrke før? Uansett, det er hvertfall det smarteste tror jeg, så du ikke mister motivasjonen eller gleden når du ikke vet hva du driver med.

Jeg har trent styrke i snart 1 år, og er fortsatt noen ganger som jeg føler meg ganske uviten i det jeg driver med, hehe :p

Uansett, lykke til. Og skulle det være mer spørsmål senere så finnes det svært mange mennesker her inne som sitter på kunnskapen og erfaringene til å besvare spørsmålene dine.

Å vente med å trene fordi man skal slanke seg er noe av det rareste jeg har hørt. Trening og et moderat underskudd er rette veien.

Men, som en del av de andre her lurer jeg på om du har et litt forvrengt syn på ditt eget utseende, for det virker ikke som du kan ha spesielt mye fett og ta av. Kunne du kanskje ha lagt ut et bilde om det ikke er for mye bry?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...