Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Dette er min første tråd, og jeg håper jeg har postet den på riktig sted!

Jeg trener bra og mye og forsøker å spise mat som gir meg god fremgang. Nå er det imidlertid på tide å kvitte seg med litt fett. Jeg vet hvordan jeg skal gå ned i vekt, men har en tendens til å gå for hardt ut - noe både kroppen og psyken straffer meg for. Jeg vet liksom at jeg går ned i vekt relativt raskt om jeg spiser 1600 kalorier om dagen, men etter et par uker er både energinivået lavt og lunta kort. Jeg synes uansett at 1600 kalorier er lite og synes det er tungt å opprettholde treningen på deet nivået jeg gjerne vil, men når jeg ser her inne, virker det som om de færreste jentene spiser noe særlig mer på diett. Er det virkelig tilfelle, eller ligger noen av dere faktisk en del høyere? Jeg håper og tror at det kanskje kan være veien og gå for meg, og er vel i grunnen bare ute etter litt bekreftelse fra noen som har hatt suksess med det.

Selv er 168 cm høy og veier cirka 65 kilo, hvorav en god del muskler. Jeg trener styrke fem-til syv dager i uken (økter på cirka 45 min) og intervaller (20 minutter på mølle) eller lengre løpeturer (1 time) cirka tre dager i uken. I tillegg kommer turer med hunden, gjennomsnittlig mellom 30 og 90 minutter hver dag.

Jeg vet jo at jeg bare burde prøve meg frem, og det kommer jeg jo til å måtte gjøre - jeg trenger bare et skikkelig spark i rumpa til å tørre å gjøre det skikkelig - og sakte - denne gangen. Formen er på plass, den må bare komme bedre til syne ;)

Fins det noen der ute som vil dele sine erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10831-kalorier-p%C3%A5-diett/
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Hei! Dersom du veier 65kg fordelt på 168cm er det ingen grunn til å gå ned i vekt og særlig dersom du vet en del er muskler. Du trener veldig mye og må dermed spise vesentlig mye mer enn en del av jentene her på bloggen. De trener kanskje halvparten så mye som deg eller mindre, og dermed kan de ikke spise like mye. Vet du omtrent hvor mange kalorier du spiser på vedlikehold? Og hvorfor skal du ned i vekt?

• 9 måneder senere...

Spis mer, så tyter musklene frem! Det er min taktikk nå (som jeg satser på at funker :joyful:), etter at jeg tok en sjekk på hva jeg faktisk spiste og fant ut at det var altfor lite i forhold til aktivitetsnivået mitt. Har økt matinntaket noen uker nå, og føler meg allerede bedre! Og som Kristin Charm skriver så trenger nok ikke du å gå ned i vekt, bare få frem musklene litt mer (y) Mat, mat, mat :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...