Gå til innhold

Hva ville du ha gjort ? Ang betennelse i ribeina i brystet og "overtrena" albuer?

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner jeg er i ferd meg å gi opp hele styrketreninga! En ting er at jeg ikke ser ønsket resultat men en annen ting er disse skadene jeg drar på meg hele tiden!

Jeg har trent vekter siden Februar men begynte først på helsestudio i mai. Startet da på 6 dager i uken med 3 splitt program eller hva det heter...det var da jeg overbelastet triceps og fikk veldig vondt i albuene.

Gikk til behandling , utelot alle øvelser som gikk direkte på triceps og gikk til slutt ned til 4 dager trening i uken. Etter 5 behandlinger og 4 uker uten behandlinger har jeg fortsatt vondt. Trener nå som oftest 5 dager i uken med 4 splitt program. Trener fortsatt ikke triceps øvelser.

Har en stund hatt en del stikninger i brystet men har oversett dem frem til nå ihelgen....da ble det akutt vondt og var hos legen i går. Beskjeden var betennelse,stive og lite/dårlig mobilitet i flere av ribeina i brystet. Dere aner ikke hvor vondt det var når hun undersøkte meg:( . Har fått time til fysioterapauten på nytt i mårra.

Men hva gjør jeg videre? Nå har jeg ikke trent på 4 dager. Det er hat å ikke trene men samtidig minner kroppen meg på at den er misfornøyd når jeg trener.. Skal man hvile i noen uker så kroppen får ro eller blir det bedre med behandling og trening?

Hvist jeg tar fri i 2-3 uker, vil alt jeg har jobbet for til nå da være bortkastet? Skal jeg prøve på å bare trene mindre dager i uka? Bytte program? What to do?

Er som sakt i ferd med å gi helt opp nå...

Fortsetter under...

Ta kontakt m lege først.. Så henviser han deg videre... Men trene skal du ikke m de betennelsene :) Og få deg time hos personligTrener neste gang så kan dere sette opp et program sammen, slik at du ikke får det igjen :) Eller fysioterapaut :)

Tusen takk for gode råd. Har fått henvisning til fysio og var der i dag. Hadde masse låsninger og ble knekt opp. Fikk noen tøye øvelser for å myke opp litt.

Jeg har fått programmet mitt av en som trener på senteret men han som driver det har sett på det tidligere. Han synes jeg trener for mye så mulig jeg må krype til korset å be han hjelpe meg å sette sammen et nytt program.

Mulig jeg spør dumt nå, men hva har kostholdet med betennelsene mine å gjøre?

Gidder ikke lete gjennom hele bloggen hennes, men denne "artikkelen" kan være nyttig mtp kosthold og betennelser :)Mat som kan dempe betennelser « Berit Nordstrand

Tusen takk for link :-) Skal leses :-)

Annonse

Jeg vil nå bare si at du ikke skal miste motet på grunn av skader. Jeg har skoliose og kjenner ofte til den. Spesielt når jeg har utstyrsøkt i benkpress. Etter en slik økt låser ryggen min seg og jeg har ganske store smerte i 3-4 dager etterpå. Jeg går til naprapat for å prøve å holde meg nogenlunde rett.

Om skaden er kronisk så lærer man seg å leve med det. Er den midlertidig får man bare ta tiden til hjelp og vente til det blir bedre :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...