oslove Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Hei, Håper noen her har anledning til å hjelpe meg med en ting! Har en stund kjørt en to-splitt, som en venn av meg har hjulpet meg med å sette opp. Er nå på diett, inne i min 17 uke. Gir meg ikke før jeg har fått mageruter... Edit (etter kommentar fra Lars): Har et stort ønske om å skimte mageruter, men om de ikke er på plass om fire uker legger jeg meg på vedlikehold. Etter et kalorikutt som har resultert i mindre energi tror jeg det er lurest for meg å gå ned til et fulllkroppsprogram. Jeg ønsker helst å ha samme program jeg kan kjøre 3-4 ganger i uken, men om jeg bør ha A/B-program er jeg selvsagt åpen for det. Jeg vet det finnes ferdigoppsatte programmer, men saken er at jeg liker så godt de øvelsene jeg har nå. Er det noen som har forslag til hvordan jeg kan slå sammen to-splitten min til et fullkroppsprogram? Dette er programmet jeg kjører nå. Jeg har hatt 1 oppvarmingssett og 2 x 10 reps på alle øvelser. Bryst, rygg, skuldre Benkpress med hantler Skråbenk med hantler Flyes Nedtrekk med omvendt grep Ro (på maskin) Markløft Pullups (Noe jeg ikke har styrke nok til enda, men øver i beste evne på negative og småe løft) Militærpress Sidehev Bein, biceps, triceps Knebøy Beinpress Utfall Strake markløft Hiptrust Tåhev Bicepscurl hantler Bicepcurl stang Chins (Noe jeg ikke har styrke nok til enda, men øver i beste evne på negative og småe løft) Dips Triceps pushdown Blir forresten superglad om jeg får beholde markløft, strake markløft og knebøy, det er favorittene mine! Er veldig takknemlig for all hjelp! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10633-hjelp-med-%C3%A5-g%C3%A5-fra-2-splitt-til-fullkropp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
larskr Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Et par kommentarer bare: Det er vanskelig å få mageruter. Det er enda vanskeligere får jenter å få det. 17 uker er en veldig lang diett, og det er ikke sikkert at du kommer til å nå målet ditt selv om du fortsetter. Det kan faktisk hende at det beste for kroppen din er at du begynner å spise litt mer, for å gå på diett igjen siden. Ellers kan du risikere å bli en av de som alltid slanker seg, men ikke kommer videre. At du liker øvelsene du gjør nå, er ingen grunn til å beholde dem. Du bør gjøre øvelser som hjelper deg med målet ditt, og kutte ut de som ikke gjør det. Tåhev feks. Du bør også øke belastningen på de største øvelsene, slik at du gjør 3-6 reps, og ikke 10 reps på alt. oslove og qqq 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10633-hjelp-med-%C3%A5-g%C3%A5-fra-2-splitt-til-fullkropp/#findComment-401948 Del på andre sider Flere delingsvalg…
oslove Skrevet 24. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2012 Et par kommentarer bare: Det er vanskelig å få mageruter. Det er enda vanskeligere får jenter å få det. 17 uker er en veldig lang diett, og det er ikke sikkert at du kommer til å nå målet ditt selv om du fortsetter. Det kan faktisk hende at det beste for kroppen din er at du begynner å spise litt mer, for å gå på diett igjen siden. Ellers kan du risikere å bli en av de som alltid slanker seg, men ikke kommer videre. Takk for tilbakemeldingen din, Lars. Jeg er selvsagt klar over at 17 uker er lenge. Det skal derimot sier at jeg har tatt av over 10 kg på veien, og det er først nå hvor fettprosenten har blitt så lav at jeg ser at det er håp for mageruter. Det var feil å skrive "at jeg ikke gir meg før jeg får mageruter", da dette er feil formulert fra meg. Det er selvsagt ufornuftig. Jeg kommer ikke til å holde på mer enn 4 uker til. Har jeg ikke ruter da, skjønner jeg at diett ikke er veien å gå. Jeg vil da legge meg over på vedlikehold + lite overskudd på treningsdager, og forsette med styrketreningen. At du liker øvelsene du gjør nå, er ingen grunn til å beholde dem. Du bør gjøre øvelser som hjelper deg med målet ditt, og kutte ut de som ikke gjør det. Tåhev feks. Du bør også øke belastningen på de største øvelsene, slik at du gjør 3-6 reps, og ikke 10 reps på alt. Jeg ser absolutt poenget ditt. Grunnen til at jeg ønsker å beholde noen av de, er rett og slett fordi jeg er veldig glad i å trene, blitt glad i disse øvelsene og ønsker å holde det slik:) Som du kanskje skjønner trodde jeg også at disse øvelsene ville være gode for meg (husk det er en annen som allerede har overbevist meg). Så: Hvis du skal be meg kutte ut de som ikke hjelper meg å nå målet mitt, så er det VELDIG greit om du også sier hvilke. Det samme gjelder på "de største øvelsene", hvilke tenker du på da? Har du noen forslag til et evnt program jeg heller kunne kjørt, så setter jeg stor pris på tips til det:) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10633-hjelp-med-%C3%A5-g%C3%A5-fra-2-splitt-til-fullkropp/#findComment-402092 Del på andre sider Flere delingsvalg…
oslove Skrevet 24. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2012 Vurderer forøvrig å teste ut 5x5 i oppdatert utgave med autoregulering - Fitnessbloggen Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10633-hjelp-med-%C3%A5-g%C3%A5-fra-2-splitt-til-fullkropp/#findComment-402218 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.