Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fikk en nydelig gutt for 8 mnd siden, men har ikke klart å bli kvitt det jeg la på meg... Jeg veide 65 kg da jeg ble gravid, og veier nå 75kg. Har skikkelig lyst til å kommer med ned til 65 kg igjen, men jeg vet ikke hvordan! Har hørt forskjellige meninger om hvordan jeg skal gå ned i vekt. Noen sier kun kardio, mens andre sier kombinert kardio og styrke. Samtidig har jeg lyst til å få muskler! Synlige muskler!

Noen som har noen tips på diett og treningsprogram?!

:D

Fortsetter under...

En blanding av kosthold og aktivitet- du må være på et underskudd på kalorier :) Er en del bra (og morsomme) artikler her inne- kanskje noen kan linke til noen av de? En som heter Asle har skrevet noen som er både underholdende og lærerike.

På diett.no kan du legge inn info om deg selv og få et ca estimat på hvor mange kalorier du bør ligge på. En pekepinn gir det i all fall. Men husk at ting tar tid, krever arbeid og at det beste er å gå ned jevnt og trutt.

Er helt ny selv, skal lage meg en logg etterhvert. Ønsker deg lykke til- dette fikser du!! :) (skal ned det samme som deg faktisk)

Og: les litt rundt her, finn et kosthold som passer for deg slik at du klarer å holde det over tid.

Been there-done that;D Selv har jeg kommet meg fra 85 kg tilbake til 65 kg på 9 mndr (fødte i oktober 2011). Har valgt å leve på lavkalori og er nok ikke alltid like fornuftig i valg av kalorier, selv om jeg prøver å velge sunn og mager mat.. Ligger på ca 1200-1400 kalorier pr dag, noe mer fredag og lørdag;) Når det gjelder trening har jeg trent 4-5 ganger i uka, varmer opp i 10 min, trener styrke i 46 min og løper i ca 30 min, dette gjør jeg 3 ganger i uka, i tillegg prøve rjeg å få til en rolig joggetur på 30-40 min + en håndballtrening...

Det viktigste er vel å ikke kjøre rett på kjempemasse og tung trening, da går du nok fort på en smell.. Øk gradvis og lytt til kroppen din;D Jeg er ingen ekspert, men det jeg har gjort har i hvert fall fungert for meg;)

Ammer du? Da ville jeg i så fall ha ventet litt med å gå for mye ned. Men det skader jo ikke å tenke litt på hva man putter i munnen allikevel så klart. Jeg har tre, den siste gangen var det noen kg som ikke ville av av seg selv etter amming. Så da valgte jeg å telle kalorier i noen mnd, til vekta var som før igjen. Hadde aldri telt kalorier før, men det funket. Jeg sykla, trente styrke og jogget litt med barnevognen i tillegg.

Annonse

Ammer du? Da ville jeg i så fall ha ventet litt med å gå for mye ned. Men det skader jo ikke å tenke litt på hva man putter i munnen allikevel så klart. Jeg har tre, den siste gangen var det noen kg som ikke ville av av seg selv etter amming. Så da valgte jeg å telle kalorier i noen mnd, til vekta var som før igjen. Hadde aldri telt kalorier før, men det funket. Jeg sykla, trente styrke og jogget litt med barnevognen i tillegg.

Ja, jeg ammer litt enda! Men ikke fullt :)

Har begynt litt med styrketrening og kardio! I tillegg teller jeg kalorier, så jeg håper bare jeg klarer og holde den rytmen jeg har kommet inn i nå!

Råd til deg som vil gå ned i vekt mens du ammer:

• Ikke gå aktivt ned i vekt mens du fullammer
  • Etter fullamming, kan normalvektige redusere kaloriinntaket til 1800 i døgnet, men ikke særlig mindre enn det
  • Overvektige kan klare seg på noe mindre, men ikke mindre enn 1500 kalorier i døgnet
  • Trim er minst like viktig som redusering av matinntak
  • Vær obs på melkesyre om du har trent hardt

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...