Jan Helge Røskar Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Heisann! Har lenge vært innom Fitnessbloggen og lest artikler, prøvd å lære meg mest mulig og samtidig hente inspirasjon til å trene selv. Men nå var det på tide å registrere seg på forumet og bli litt mer aktivt med. Jeg er en kar som nærmer meg 30-årskrisa i stor fart, 179 høy og i dag 86 kg. Har vært 97 kg. på topp (kun feil type kg), som jeg til nå har klart å få vekk, men har ikke nådd målet mitt som er 80 kg. Samt å slippe at kroppen fortsetter å bevege når jeg står stille. Eller som eldstedattera mi sa (3 år) nå jeg skulle skifte skjorte «Pappa! … magen din plaske!». Disse 5-6 siste kiloene er vanskelige å ta bort! Jeg ønsker å gå ned i vekt, men samtidig få noe mer muskler. Jeg får ofte en boost med motivasjon hvor jeg har knallgodt fokus på trening og mat, før motivasjonen forsvinner fullstendig og jeg sklir tilbake til gamle (u)vaner (og omkretsen øker igjen). Problemet er derimot at der jeg bor er det ikke treningsstudio og utvalget på nærbutikken er skralt, slik at det finnes ikke godt utvalg med «de rette» matvarene og vanskelig å planlegge kostholdet før jeg er i butikken. Det eneste alternativet er å trene hjemme. Kunne gjerne tenkt meg å hatt noe vektutstyr hjemme slik at jeg hadde fått trent i hvert fall de viktigste basic styrkeøvelsene. Men har ingen anelse om hva jeg bør anskaffe og nøyaktig hvilke øvelser jeg bør gjøre for å få resultatene jeg ønsker meg. Samtidig så kunne jeg tenkt meg å lært meg hva jeg bør gjøre iht. mat og tilskudd og den slags. Er ikke ute etter å bli stor og muskuløs, men alminnelig godt trent. Per i dag består treningen hovedsakelig i sykling og jogging (for det er det som er lettest tilgjengelig her). Samt taekwon-do 2 ganger i uken (som instruktør). Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10479-ned-i-vekt-og-mer-muskler-uten-treningsstudio/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aslak Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Jeg trener hjemme, og har slynger/ringer, olympiastang, og kettlebells. Da kan jeg trene chins, dips, pushups og invertert roing, frontbøy, markløft, floorpress, militærpress. Kettlebells er nyinnkjøpte, men kan i mange tilfeller erstatte hantler, og i tilleg brukes til mye annet gøy, sirkeltrening er min favoritt;) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10479-ned-i-vekt-og-mer-muskler-uten-treningsstudio/#findComment-393308 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomas O Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Angående kosthold ville jeg introdusert endringer gradvis og gjort dem til en fast del av kostholdet ditt. Gjør 1-2 endringer av gange alt ettersom hva du er komfortabel med. Når disse er helt på plass kan du legge til flere endringer som kan være med på å optimalisere kostholdet ditt i forhold til målet du har satt deg om å gå ned 5-6 kg. Husk at du er avhengig av et energiunderskudd når du skal ned i vekt, og prøv å se på endringene som en livsstilsendring og ikke bare en quick fix diett. Sjekk ut denne tråden her for tips til trening med egenvekt Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10479-ned-i-vekt-og-mer-muskler-uten-treningsstudio/#findComment-393402 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan Helge Røskar Skrevet 20. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2012 Takker for kjappe svar! Jeg kommer med andre ord langt hvis jeg går til innkjøp av ei olympiastang på 20 kg. noen skiver og kettlebells? Muligheter for å få god allround styrke med dette? Det ligger mange gode beskrivelser på utførelse av teknikk på fitnessbloggen ser jeg ... Angående kosthold så synes jeg selv at jeg er periodisk veldig flink, men sliter med å klare å holde meg til "reglene" over lengre tid.. ofte fordi jeg må kjøre sololøp på dette i heimen, andre ganger fordi å f.eks. lage en god og sunn lunsj til arbeid tar lenger tid å gjøre enn å slenge på noe kjapt pålegg på noen brødskive om morgenen. Jeg skal gjøre en innsats... for å nå målet om 80 kg. innen 30 årsdagen, det skal jeg klare! Det er jo kun 6 kg. på 2 mnd. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10479-ned-i-vekt-og-mer-muskler-uten-treningsstudio/#findComment-394335 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan Helge Røskar Skrevet 20. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2012 En annen ting jeg har tenkt på og som jeg er usikker på om stemmer eller ikke: De jeg har overflødig i dag som fett... må det først vekk, for deretter få på litt muskler, eller kan dette fettet ved trening "omdannes" til muskler? Tenker at jeg må ikke på liv og død gå ned 6 kilo, HVIS jeg istedet kan stramme opp det jeg har? Tar jeg helt feil her kanskje? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10479-ned-i-vekt-og-mer-muskler-uten-treningsstudio/#findComment-394338 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomas O Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Takker for kjappe svar! Jeg kommer med andre ord langt hvis jeg går til innkjøp av ei olympiastang på 20 kg. noen skiver og kettlebells? Muligheter for å få god allround styrke med dette? Det ligger mange gode beskrivelser på utførelse av teknikk på fitnessbloggen ser jeg ... Angående kosthold så synes jeg selv at jeg er periodisk veldig flink, men sliter med å klare å holde meg til "reglene" over lengre tid.. ofte fordi jeg må kjøre sololøp på dette i heimen, andre ganger fordi å f.eks. lage en god og sunn lunsj til arbeid tar lenger tid å gjøre enn å slenge på noe kjapt pålegg på noen brødskive om morgenen. Jeg skal gjøre en innsats... for å nå målet om 80 kg. innen 30 årsdagen, det skal jeg klare! Det er jo kun 6 kg. på 2 mnd. Husk at gode endringer gjerne kan komme hele familien til nytte! Dersom du har tid kan du jo lage lunsjen til jobb kvelden før? Da kan du til og med sove lenger på morgenen! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10479-ned-i-vekt-og-mer-muskler-uten-treningsstudio/#findComment-394441 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.