Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hver dag, stort sett, setter jeg opp program til nye medlemmer, følger dem gjennom hele programmet, lærer dem betydningen av teknikk og poenget med programmet, og hvorfor det stort sett består av flerleddsøvelser. Og jeg er alltid tilgjengelig for spørsmål. Alltid.

Likevel, 5-6 uker etterpå, ser jeg de samme medlemmene, som står og kjører cable cross (eller en slags versjon av det) i stedet for dips eller benk. De kjører en arms isolasjonscurls istedet for chins, for eksempel. Jeg mister motet...er kukerundtsyndromet så lett å få. Det verste er at det er "de store gutta" som har vært " i gamet" (tror de selv) i over 30 år og KAN DETTA HER.

Finnes det noe vaksine mot det der? Tror ikke det....

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10322-whats-the-use/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du sikker på at de ikke bare gjør det i tillegg? Hvorfor spør du ikke hvorfor de gjør det? Kanskje de har en uke treningsfri eller har fått en skade? Kan det være at mange trener for ofte sånn at de ikke gidder å ta i så mye når de er på trening? Jeg trener bevisst annenhver dag fordi jeg er redd jeg mister gløden om jeg trener for ofte, og jeg tester ut teorien min om at jeg får større fremgang om jeg tar i skikkelig annenhver dag enn å trene hver dag og ikke makte å ta i like mye.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10322-whats-the-use/#findComment-386621
Del på andre sider

Kukerundtsyndrom - Fitnessbloggen - Saken burde vært laminert som A3 på alle treningsstudioer.

Jeg tviler ikke på at du har riktig tilnærming til kundene - men du burde også sette av litt tid til å avklare en del av de mytene folk har om styrketrening. Som at de tror at 10 øvelser på biceps gir større armer enn 4000kcal og 200kg i markløft :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10322-whats-the-use/#findComment-387699
Del på andre sider

Er du sikker på at de ikke bare gjør det i tillegg? Hvorfor spør du ikke hvorfor de gjør det? Kanskje de har en uke treningsfri eller har fått en skade? Kan det være at mange trener for ofte sånn at de ikke gidder å ta i så mye når de er på trening? Jeg trener bevisst annenhver dag fordi jeg er redd jeg mister gløden om jeg trener for ofte, og jeg tester ut teorien min om at jeg får større fremgang om jeg tar i skikkelig annenhver dag enn å trene hver dag og ikke makte å ta i like mye.

Jeg er sikker på at de ikke gjør det i tillegg, ganske enkelt fordi jeg har øynene åpne på "mine" kunder og følger med for å forsikre meg at de gjør tingene riktig og de riktige tingene de første ukene. Når jeg spør, er svaret oftest at "han der" (alltid en av de aller groveste eldre byggerne) har sagt at "det og det" er MYE bedre enn det tullet jeg har satt opp som program. Noen svarer også at det mye mer morsomt å kjøre cable cross overs enn benk....klart det, det er mye lettere :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10322-whats-the-use/#findComment-389781
Del på andre sider

Kukerundtsyndrom - Fitnessbloggen - Saken burde vært laminert som A3 på alle treningsstudioer.

Jeg tviler ikke på at du har riktig tilnærming til kundene - men du burde også sette av litt tid til å avklare en del av de mytene folk har om styrketrening. Som at de tror at 10 øvelser på biceps gir større armer enn 4000kcal og 200kg i markløft :)

Det er dèt som er det rare. Det begynte jeg med ganske kvikt etter at jeg startet som PT, jeg skjønte raskt at kukerundsyndromet var SVÆRT smittsomt. Jeg byttet fra 15 til 45 minutters samtale med nye kunder, ganske enkelt for å avlive myter, men - når jeg er ganske "tynn" i forhold til en bygger som er 120 kg - og han forteller at du må kjøre 20 sett og 6 øvelser pr muskel og kun èn muskelgruppe pr dag - ja, så har jo såklart han rett. Det at jeg trener tae kwon do, styrke og løper en halvmara på 1.30 er visstnok uvesentlig. Dessuten er det selvfølgelig kjedelig å terpe på teknikk, teknikk og atter teknikk på markløft, enn å kjøre biceps curl og cable cross overs - da ser du jo at musklene blir kulete og "vokser". Heldgvis har jeg noen PT kunder som bevis på at når de kjører mine program så skjer det voldsomme saker på rask tid - om det er dèt som er målet. Men likevel, han der på 120 kg....

Jeg har selvfølgelig snakket med fyren på 120 og bedt han om å ikke råde folka, men han mener at han må få lov til å lufte sine meninger når han blir spurt...

Folk gir vel opp etter hvert når de om et år fortsatt sitter der med sine 5 kg isolasjonscurl :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10322-whats-the-use/#findComment-389788
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...