Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter endt diett (samme hvilken,men jeg skal på psmf), når man velger å legge seg på 1500 kcal igjen (vedlikeholdet mitt er ca 2000kcal): Hvordan bør makroene se ut da? Altså om jeg holder meg på 150-160 gram proteiner også etter dietten, hva burde jeg få i meg mest av av fett og karbohydrater? Altså hva vil fungere best med tanke på videre vektnedgang?

Er det lettere å holde seg til de 1500 kcal dersom man spiser mer fett enn karbohydrater for eksempel?

Trigger karbohydrater søtsuget noe? (Har opplevd tidligere at dersom jeg nekta meg selv å spise noe snop så hadde jeg heller ikke lyst på, men i det jeg lot meg selv spise en liten sjokoladebit så crava jeg mer etterpå....ligger det noe i det? eller er det meg og viljestyrken min det går på?)

Ble visst mange spørsmål, og blir vel flere etterhvert kanskje... men jeg er noob når det kommer til slikt og vil gjerne ha svar fra noen som kan mer om dette enn meg.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10025-veien-videre-etter-endt-diett-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smak og behag. Fokuser på å få i deg nok proteiner, og suppler med karbohydrater og fett etter behov. Cravings er jo i aller høyeste grad individuelt. Noen vil nok sverge til å aldri spise karbohydrater (satt på spissen), og etter hvert vil man ikke få lyst på det lenger. For min del trives jeg med 100-150 g karbohydrater per dag. Andre vil sikkert ha mer, andre vil ha mindre. Det er opp til deg selv å finne ut hva som funker.

Jeg kan også være slik at jeg enten spiser ingen sjokolade eller spiser jeg 500 g sjokolade. For å holde meg til kun noen smakebiter, funker det for meg å spise jevnt over med karbohydrater. Smakssak.

Prøv deg frem! Jeg fungerer best på 40% protein - 35% fett - 25% karbohydrat, men det er meg. Det varierer selvfølgelig, men jeg ender som oftest opp i den skalaen der. Du må enkelt og greit kjenne hvordan du føler deg, hvordan du presterer på trening, hvordan sult/søtsug behovet er og revidere inntaket ditt om igjen og om igjen til du finner det som fungerer best :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...