Gå til innhold

Utålmodig eller på bærtur?!


SterkBalanse

Anbefalte innlegg

Hei og god fredag! :-)

Jeg hyler ut igjen, og er klar over at jeg har lurt på nesten tilsvarende tidligere.. Men, jeg opplever at kroppen er litt "flat" og at det går litt tregt framover.. Jeg er en 25 år gammel jente, 170 høy, og veier ca.55 kg (lenge siden jeg har veid meg). Jeg spiser ca.2200-2300 hver dag. Ettersom jeg har diabetes er mine karbohydratkilder grønnsaker, frukt, bær og knekkebrød. Ila en dag ser jeg at jeg fort havner på ca.100 g fett, 100 g karbohydrater, og over 200 g proteiner. Er dette en ok sammensetning? Unødvendig mye protein?

Jeg trener styrke 4-6 ganger i uka, og kjører en to-splitt. Knebøy 55 kg 5x5, markløft 70 kg 5x5, benkpress 42,5 kg 5x5 og militærpress 32,5 kg 5x5. For å nevne noe. Alle ønsker vel at styrken skal skyte i været, men er jeg utålmodig eller har dere innspill på hva jeg burde gjøre annerledes? Vurderer å kontakte PT/Coach for et oppsett, ettersom jeg bruker såpass mye tid på trening og ønsker optimalt utbytte. Hverdagen på jobb og forøvrig er relativt stillesittende, middels aktiv.

Gi meg gjerne en pekepinn på hva jeg kan gjøre annerledes og hyl ut om dere lurer på noe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og god fredag! :)

fort havner på ca.100 g fett, 100 g karbohydrater, og over 200 g proteiner. Er dette en ok sammensetning? Unødvendig mye protein?

Det hørtes ut som en rar sammensetning. Du får altså i deg like mye proteiner som fett og karbo TILSAMMEN iløpet av en dag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :) Hvor tenker du jeg bør ligge ift kcal inntak? Målet er jo å bli sterkere, og gjerne legge på meg noen kilo. Dog. i et passelig tempo.

Med din vekt og aktivitetsnivå kan du fint ligge på 2000 kcal om dagen. Om det skjer lite selv etter at du har dobbelt karboinntaket ditt kan du øke med 100-200 kcal om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med din vekt og aktivitetsnivå kan du fint ligge på 2000 kcal om dagen. Om det skjer lite selv etter at du har dobbelt karboinntaket ditt kan du øke med 100-200 kcal om dagen.

Oki, det tilsier jo at jeg faktisk går ned ca.200 kcal til dagen. Jeg prøver det, øker karb og ser om det gir effekt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...