Gå til innhold

Jobb som styrkecoach vs. PT


Frk. Tjukkas

Anbefalte innlegg

Jeg har meldt meg på Eirik Sandviks styrkecoach kurs, og vil ta sertifiseringen til høsten Ta kurset vårt |

Men jeg har ingen annen form for utdannelse innenfor trening, og lurer derfor på hvordan jeg stiller i forhold til å få jobb på et (hvilket som helst) treningssenter med oppgaver som veiledning, treningsoppsett osv - altså mye av det samme jeg ser PTer gjør, men kun i forhold til styrketrening.

Krever de fleste sentre at man har en PT utdanning? Eller er noen mer fleksible enn andre? Jeg skjønner selvsagt at det beste er å spørre treningssentre direkte, men tenker at det er mange her som jobber med dette, så prøver meg her først!

Setter stor pris på svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Slettet
Jeg har meldt meg på Eirik Sandviks styrkecoach kurs, og vil ta sertifiseringen til høsten Ta kurset vårt |

Men jeg har ingen annen form for utdannelse innenfor trening, og lurer derfor på hvordan jeg stiller i forhold til å få jobb på et (hvilket som helst) treningssenter med oppgaver som veiledning, treningsoppsett osv - altså mye av det samme jeg ser PTer gjør, men kun i forhold til styrketrening.

Krever de fleste sentre at man har en PT utdanning? Eller er noen mer fleksible enn andre? Jeg skjønner selvsagt at det beste er å spørre treningssentre direkte, men tenker at det er mange her som jobber med dette, så prøver meg her først!

Setter stor pris på svar :)

Jeg vet at veldig mange gjerne får seg "resepsjonist medarbeider" som jobbstilling. Og deretter senere får f.eks et par gruppetime kurs og deretter PT kurs fra bedriften de jobber i. Så med god interesse for trening osv, så kan jo det være veien og gå!

Har diskutert litt ang styrkecoach her allerede : Styrkecoach med Sandvik | Fitnessbloggen Forum

Og der kommer de fint frem til at styrkecoach kurset er ikke en avgjørende faktor, men en bonus når det gjelder ansettelse :) Så all kunnskap er jo en bonus, og jo mer du kan "vise til" jo bedre grunnlag har du på en søknad. Men bachelor/master er nok veien å gå på en "ren søknad": men mye erfaring på treningssenter(som ansatt), samt en del kursing osv kan nok være en vei. Det er mange veier :)

quoter her jeg:

Jeg har ansatt ganske mange PT'er de siste årene i Elixia. På en søknad ville det vært en bonus men langt fra avgjørende. MEn det ville heller ikke poliquin sertifisering vært som kanskje er noe av det mest kjente sertifiseringen i bransjen.

Alle jeg har intervju med viser meg Knebøy, mark og benkpress. I tilegg får de en kunde de trener i 30 min med en case for og se på hvordan teorien fungerer i praksis.

For en kunde vil det ikke ha noe og si med ekstra kurs i forhold til om de velger deg eller ikke. Min erfaring er at kunder som leter etter pter med kompetasne ser om PT har bechelor eller master. Det veier veldig mye tyngre. Men igjen, kunnskap selger og jo mer du kan jo lettere vil det være for deg og få kunder.

JEg ser også at det største problemet hos nye PT'er er funksjonell anatomi, personlig egnethet og kosthold. Ikke først og fremst teknikk som Ståle er inne på selvom det forekommer selvfølgelig det og, men ikke i like stor grad.

Når det er sagt synes jeg styrkecoach sertifiseringen er et bra iniativ som jeg håper om endel år kan være en styrke på en CV:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har meldt meg på Eirik Sandviks styrkecoach kurs, og vil ta sertifiseringen til høsten Ta kurset vårt |

Men jeg har ingen annen form for utdannelse innenfor trening, og lurer derfor på hvordan jeg stiller i forhold til å få jobb på et (hvilket som helst) treningssenter med oppgaver som veiledning, treningsoppsett osv - altså mye av det samme jeg ser PTer gjør, men kun i forhold til styrketrening.

Krever de fleste sentre at man har en PT utdanning? Eller er noen mer fleksible enn andre? Jeg skjønner selvsagt at det beste er å spørre treningssentre direkte, men tenker at det er mange her som jobber med dette, så prøver meg her først!

Setter stor pris på svar :)

Du vil ikke få jobb i sats elixia osv med kun styrke coach sertifiseringen. Se på det som et tilegskurs. Du må være sertifisert pt gjennom afpt, go study, nih, active education, gateaway collage eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har selv meldt meg på det kurset nå og merker allerede store forandringer og fremgang i baseløftene mine. Kurset blir vel lagt fram som en kvalitetssikring hvor man kan markedsføre seg som en StyrkeCoach.

Min erfaring etter å selv ha brukt PT på kjedegymmer er at de har liten forståelse av baseløft og fokuserer på apparater, består man kurset så vil du kunne instruere folk i korrekt teknikk, oppsett av program og skadeforebyggende øvelser i større grad enn en vanlig PT på en gym. Mitt område vil nok være mot skulder og ryggsmerter med videre fordypning og vil da rette meg mot styrkeløftere.

Skulle kanskje samle de som går på kurset for å møttes, studiegruppetimer eller hva de kaller de? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...