Gå til innhold

Styrkecoach med Sandvik


Gjest Slettet

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet

Må bare spørre dere som er PT osv.

Han har jo nå "sertifisert styrkecoach" Sertifisering |

Hva gir dette en person som tar det egentlig?:)

Vil dette være positivt for en nyutdannet PT/en som ønsker å utdanne seg ?:)

Har det noen verdi rett og slett? Eller hvordan er det ang "anseelsen"?

-Nitram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først og fremst, se hva som står under hver modul.

Om man består den praktiske eksamen vil man få et kvalitetsstempel på at man kan trene andre med korrekt teknikk, noe svært mange nyutdannede (og "erfarne") personlige trenere har problemer med. Ingen som IKKE kan demonstrere slike ferdigheter vil ei heller bestå eksamen.

Hver enkelt får avgjøre om det er av verdi eller ikke.

Siden det er "nytt" vil det selvagt dukke opp kritiske spørsmål, så vi får først og fremst basere verdien ifra tilbakemeldinger fra første "pulje". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet
Først og fremst, se hva som står under hver modul.

Om man består den praktiske eksamen vil man få et kvalitetsstempel på at man kan trene andre med korrekt teknikk, noe svært mange nyutdannede (og "erfarne") personlige trenere har problemer med. Ingen som IKKE kan demonstrere slike ferdigheter vil ei heller bestå eksamen.

Hver enkelt får avgjøre om det er av verdi eller ikke.

Siden det er "nytt" vil det selvagt dukke opp kritiske spørsmål, så vi får først og fremst basere verdien ifra tilbakemeldinger fra første "pulje". :)

Takker for svar Eirik! Kan du trekke linjer mot "tilsvarende" kurs/studier osv?

Er dette noe man f.eks ved en søknad (uten bachelor/master) til et treningssenter vil kunne dra god nytte av? :)

Er for øvrig utrolig bra det du skriver, så cred skal du ha når det gjelder artiklene dine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar Eirik! Kan du trekke linjer mot "tilsvarende" kurs/studier osv?

Er dette noe man f.eks ved en søknad (uten bachelor/master) til et treningssenter vil kunne dra god nytte av? :)

Er for øvrig utrolig bra det du skriver, så cred skal du ha når det gjelder artiklene dine!

Ikke foreløbig. Det er litt av årsaken til dannelsen av kurset.

Akkurat nå, kanskje ikke. I fremtiden, garantert. Om et treningssenter ikke vil ha en coach som spesialiserer seg i teknisk utførelse av hva flertallet av medlemmene gjør (trener styrke), samt fokus på skadeforebyggende tiltak - så ville det vært meget rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva gjøres for å gjøre denne sertifiseringen anerkjent? Jeg ser absolutt nytten i selve kurset og kunnskapen man sitter igjen med, men samtidig er det ganske mye penger å betale for et papir som ikke kan brukes til noe.

Det er en prosess som alt annet. Er det noe nytteverdi i et papir det står sertifisert personlig trener på? Jeg har flere slike uten at det har bidratt til noe for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en prosess som alt annet. Er det noe nytteverdi i et papir det står sertifisert personlig trener på? Jeg har flere slike uten at det har bidratt til noe for min del.

Det er det som er poenget mitt. Spørsmålet mitt var hva som konkret gjøres for at dette skal kunne gi en slags formell kompetanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte at det var en prosess, jeg lurte bare på hva som konkret gjøres, hvem du er i kontakt med osv. Selvfølgelig greit om du ikke kan si noe også, men for min del ville en slik informasjon vært veldig vesentlig for om det var en utdanning jeg ville brukt penger på eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte at det var en prosess, jeg lurte bare på hva som konkret gjøres, hvem du er i kontakt med osv. Selvfølgelig greit om du ikke kan si noe også, men for min del ville en slik informasjon vært veldig vesentlig for om det var en utdanning jeg ville brukt penger på eller ikke.

Ja, jeg setter pris på innspillene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva gjøres for å gjøre denne sertifiseringen anerkjent? Jeg ser absolutt nytten i selve kurset og kunnskapen man sitter igjen med, men samtidig er det ganske mye penger å betale for et papir som ikke kan brukes til noe.

Jeg vil tro det kan brukes til mye...

  1. Få mer kunnskap om styrketrening.
  2. Når du er på gymmen og coacher kunder (som vil merke at du har mer kunnskap).
  3. Når du markedsfører deg kan du nevne at du er sertifisert styrkecoach.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan du si det, det jeg ville fram til var hva dette vil ha å si for mottaker. Er ingenting i veien for å si akkurat det samme per i dag, helt uten kurset.

Hvorfor ekskluderte du de to andre punktene?

At du er sertifisert styrkecoach (av Eirik Sandvik) vil jo kunne fortelle mottaker noe om kompetansen din. Både at den er spesifikk for styrketrening og at den går på øvelsesteknikk, noe mange mener at NIH/AFPT bruker for lite tid på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ekskluderte du de to andre punktene?

At du er sertifisert styrkecoach (av Eirik Sandvik) vil jo kunne fortelle mottaker noe om kompetansen din. Både at den er spesifikk for styrketrening og at den går på øvelsesteknikk, noe mange mener at NIH/AFPT bruker for lite tid på.

Fordi jeg allerede har skrevet over at det ikke er kompetansen jeg stiller spørsmål om. Jeg har også sagt at jeg er positiv til kurset sånn sett.

Jeg mener at det å kalle seg sertifisert styrkecoach ikke vil si mottaker noe mer om kompetansen din enn om du sa at du var "godkjent styrketerapeut" eller sertifisert "hva som helst annet med styrke i navnet", og derfor spør jeg om hva som gjøres for at denne kompetansen kan bli mer formell (noe den absolutt burde kunne bli). At det er Eirik som har gitt deg sertifiseringen vil si noe til de som vet hvem Eirik er, for alle andre vil det bare være et random navn.

At det er Eirik som står for utdannelsen sier hvertfall meg noe om kvaliteten, og den stiller jeg altså ikke spørsmålstegn ved.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode poeng her. Per i dag står man fritt til å kalle seg både styrkecoach, personlig trener og det meste annet. Det er selvsagt et problem og det er nettopp derfor man først og fremst må gå etter å kvalitetssikre de som blir "sertifisert".

Litt av mitt engasjement kommer fra mitt eget fagfelt, der det også er fritt fram for å kalle seg nesten alt. At tittel sier lite om kompetanse er et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...