Gå til innhold

1300 kcal MÅ jo være for lite?!


CeMat

Anbefalte innlegg

Jeg meldte meg inn i vektklubb 18 desember. Er jente, 162 cm og 69 kg. Ønsker å komme ned i 60(ish), men delmål er 65 pr nå. Satte at det ønsket jeg skulle skje på 10 uker. Fikk «utdelt» 1300 kcal,

Jeg trener (hard) styrketrening (full kropp) annenhver dag. Har gjort det i en mnd. Vekta står bom stille. Jeg er overbevist om at det er fordi jeg spiser ALT for lite. Har holdt meg på dette pinlig nøyaktig, men som sagt; tatt av nada nix. Har gått inn noen cm i livet, hadde forventet større resultater i vektnedgang. 

I følge kalorikalkulatorer trenger jeg over 1400 kcal for å holde kroppen i live omtrent, så skjønner meg ikke på opplegget.. What to do? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, det skulle vel være omtrent hvileenergibehovet?

Jeg ligger på 1800-1900kcal/dag, og har tatt av 5,3kg siden starten av januar. Fikk også dette utregnet og 'utdelt' av eksterne.

I tillegg er det jo viktig hvor de kaloriene kommer fra. Kjør gode proteinkilder, unngå raske karbohydrater og bruk sunne kilder til fett så kommer man langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektnedgangen vil ikke stoppe opp om du spiser for lite. Da hadde ingen sultet ihjel. 

Samtidig er nok 1300 et kaloriunderskudd, så det er vel 3 muligheter her:
1. Kanskje du holder igjen vann. Dette slipper ofte når man slapper av, spiser litt mer og trener litt mindre. 
2. Du kan ha gått opp litt muskler. Da kommer vektnedgangen etter hvert. At du har gått ned rundt livet er ett godt tegn.
3. Det kan være at du har gjort noen regnefeil når du teller kaloriene. Det er vanlig å gjøre mye småfeil som kan utgjøre en stor forskjell. F.eks. om du veier ris og kjøtt før eller etter koking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...