Tina91

Ryggtrening

3 innlegg i emnet

Jeg får ikke til ryggøvelsene i nybegynnerprogrammet! Når jeg trener nedtrekk og sittende roing blir jeg mer sliten i armene og kjenner ingenting i ryggen. En fyr som jobber på treningssenteret viste meg teknikken å sa jeg gjorde det riktig, men det kan jeg umulig ha gjort.. Han sa jeg skulle strekke skuldrene så langt frem som mulig å dra så langt bak som mulig. Jeg kjenner det i biceps og i armhulen hehe.. Noen som har tips? Hva gjør jeg feil?:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange ryggøvelser er sammensatte øvelser/flerleddsøvelser, slik at du trener like mye armer og rygg på de øvelsene du nevner her.

Jeg vil anta at du er veldig sterk i ryggen kontra hva du er i armene, slik at det føles ut som du bare trener armene da du gjør ryggøvelsene. Dette er ikke uvanlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nedtrekk: 

Forestill deg at du skal trekke skuldrene ned og bakover. I tillegg skal du fokusere på å presse skulderbladene mot hverandre. Brystet frem, som om du prøver å få den perfekte holdningen. Deretter trekker du stanga mot deg kontrollert. Overkroppen bør være relativt stabil under settet, ikke vippe frem og tilbake. Se litt skrått opp mot taket, ikke rett frem. 

 

Og ikke for tunge vekter! Da blir ofte teknikken feil og man bruker biceps mer enn man skal. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå