Gå til innhold

Komme inn på NIH 2 året


sg8

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det er vanskelig å komme inn på 2 året idrettsvitenskap etter at man tar 1 året en annen plass? Kreves det gode karakterer?

Vurderer å ta grunnfaget med 1 semesteret i bali og 2 i norge, så håper bare jeg får gode nok grades.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ukjent666
Noen som vet om det er vanskelig å komme inn på 2 året idrettsvitenskap etter at man tar 1 året en annen plass? Kreves det gode karakterer?

Vurderer å ta grunnfaget med 1 semesteret i bali og 2 i norge, så håper bare jeg får gode nok grades.

Husk at det ikke BARE går på karakterene;) Fagene må også passe:)

Utrolig nok er det ulike fag/poeng for fag på forskjellige skoler. Og derfor må du forhøre deg med de aktuelle skolene sine fag vs NIH sine fag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at jeg kan komme inn med de fagene jeg skal ha, siden det er høgskolen i telemark som arrangerer fagplanen, men er usikker på hvor vanskelig det er å komme inn, har sendt en mail til NIH, men dersom noen vet.. spytt ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg vet er at de prioriterer elevene som har tatt første året på NIH først fremfor de som søker uten i fra. Antar at det er et høyere snitt for å komme inn nå også siden de har fjernet opptaksprøven for første året, noe som gjør konkurransen om å komme inn større, ergo flinkere teoretiske elever..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte inn, og hun sa at snittet for å komme inn hadde lugget på B de siste årene. Var ganske høyt dette - usikker på om jeg burde ta et semester i bali eller ta f.eks hele årsstudiet i kr.sand eller bergen. Usikker på hvor bra det vil gå å få gode karakterer når man er på en plass som Bali med stekende varme og mange av studentene gjør jo dette for gøy uten ambisjoner, og hvis jeg da kommer på gruppe med noen useriøse, så sitter jeg jo med skjegget i postkassen.

De har jo idrettsvitenskap i bø og sogndal også, men blir ikke det samme + de har ikke idrettsbiologi der, og det er det jeg vil gå.

Samtidig har jeg så lyst å oppleve alt man får i Bali :) .. men det går vel mye på egeninnsats.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...