Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kom over dette treningsprogrammet på treningsforum(Trening av rumpe og lår):

Dag 1

Hantelpress flat benk 4 x 10

Stående crossoverdrag i kabel 3 x 10

Franskpress 4 x 10

Sidehev 3 x 10

Fronthev 3 x 10

Kardiotrening 30 minutter på sykkel, mølle eller lignende

Dag 2

Knestrekk 3 x 12

Knebøy 4 x 10

Et beins utfall(ben på benk) 3 x 12

Liggende lårcurl 3 x 10

Markløft med rette bein 3 x10-12

Dag 3

Morgenkardio(moderat intensitet i 45 minutter før frokost) eventuelt

Aerobictime på ettermiddagen

Dag 4

Nedtrekk bredt grep 4 x 10

Roing smalt grep 3 x 10

Sittende hantelcurl 4 x 10

Planken og rygghev(supersett) 3 x 12-15

Kardiotrening 30 minutter på sykkel, mølle eller lignende

Dag 5

Beinpress 4 x 10

Markløft med suomi-stil 3 x 10

Utfall til siden i slynge(trx) 2 x maks

Leggpress stående 3 x 12

Mavecrunch stående i kabeldrag 2 x maks

Dag 6

Morgenkardio 60 minutter(moderat til delvis høy intensitet) eller en time aerobic på ettermiddagen.

Dag 7

Fri

Dette er noe jeg tror jeg kan gjennomføre i hverdagen, men er noe usikker på sammensetningen av øvelsene, altså om det er rett for meg.Jeg er altså en 21 år gammel jente, som er klar for å ta i ett ekstra tak nå!

Har de siste seks mnd hatt en tosplitt, overkropp og bein, med ca 6 øvelser på hver, med fokus på basisøvelser og store øvelser. Føler jeg står stille nå, samtidig som jeg er veldig lei det programmet. Trenger forandring!

Er det noen innspill til øvelser som kanskje burde byttes ut? Og, morgenkardio, kan det være rask gange, eller må det være jogging?

Tusen takk på forhånd!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9840-treningsprogram-fra-treningsforum/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Dag 1: Fronthev er unødvendig

Dag 2: Leg extensions før knebøy? Pre exhaustion er bare tull etter hva jeg har hørt.

Programmet har som tittelen antyder fokus på underkroppen - 2x per uke for bein og 1x per uke for overkroppen.

Hvorfor det?

Fordi framside skulder blir kjørt hardt i alt av pressøvelser. Nå er det riktig nok bare én pressøvelse i dette programmet, men da ville det uansett vært mer hensiktsmessig med skulderpress enn fronthev. Face pulls er også en mer nyttig øvelse for å få balanse mellom bakside og forside.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...