Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg hadde meg en ryggøkt i går, og trente da foroverbøyd roing som vanlig. (Jeg trener både med underhånds og overhåndsgrep.) Jeg føler at denne øvelsen tar GODT i ryggen min, og føler igrunn at teknikken er bra! :)

MEN, jeg så en kar som gjorde det litt annerledes enn meg, og begynte derfor å tenke litt. Når jeg kjører denne type roing står ryggen min i ca 45 grader. Slik som det her: (Er dette "Yates-roing?")

back34.jpg

Duden som jeg observerte, gjorde slik:

BBBentOverRow.gif

Spørsmålet er da: Hva er forskjellen på disse øvelsene? Og hvilke fordeler/bakdeler har de opp mot hverandre? Jeg vet kanskje det beste for meg sikkert hadde vært å bare prøvd den andre øvelsen, for å se om den var noe for meg. Men jeg vil likevel høre deres meninger om dette.

Mulig dette er et dumt spørsmål, men jeg har i alle år kjørt stående roing på den måten jeg gjør nå. Var det jeg ble lært opp til, og dermed det jeg alltid har gjort. Likevel vil jeg selvfølgelig vite hva som er den mest effektive øvelsen for å bygge muskler.

På forhånd takk!

:)

Fortsetter under...

Jeg aner ikke hva du mener med det bildet du har lagt ved under der, men angående stående roing har jeg begynt å kjøre pendlay rows og aldri sett meg tilbake etter det. Synes det har en overlegen effekt på erectors, lats og traps i forhold til vanlig barbell rows, og i mine øyne er dette en bedre måte å bygge muskler i ryggen på. Dersom du er usikker på hva jeg mener kan du ta en titt på denne fra rundt 1:20 der man kan se forskjellene på barbell og pendlay row.:

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...