Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hallaa! :)

(Det er kanskje skrevet om dette i tidl. tråder, men jeg har ikke funnet nnoe enda?)

Jeg lurer på hvor mange kilo en person med ectomorph gener kan forvente å legge på seg i mnd/året når en trener/spiser for muskelvekst/bulk. Jeg prøver å ligge på ca. 300+- i overskudd og ha mye karbohydrater. Jeg har trent i 9mnd og føler at metabolismen har tatt seg opp. Jeg har lyst til å bli fit og oppretholde en lav fettprosent, men må jo selfølgelig skaffe noe kjøtt først. Jeg veier for øyeblikket 80 kilo, men vil opp til 95 før jeg tenker på å gå ned igjen. Tips for å gjøre dette? Andre artikler som tar opp dette temaet? :)

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9474-bulke-med-ectomorph-gener/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Burde klare 1 til 1.5 kg i uken om du spiser over 5000 kcal for dagen. Kombinert med tunge baseøvelser vil mye av det bli muskelmasse.

Du kan fint klare å komme opp på 95 kg i løpet av 3-4 måneder.

wow! det var mye raskere enn hva jeg hadde sett for meg:)) 5000kcal er jo ca. 2500 kcal i overskudd/dagen. Hvordan i all verden skal jeg klare å spise så mye??:) Jeg sliter jo med å trøkke i meg 3000kcal, og det er med 2x gainere om dagen :) Har også hørt at alt over 500kcal i overskudd er totalt unødvendig?

5000 kcal er mye ja. Selv gikk jeg ikke opp 1 kg engang med en måned på 4000 kcal. Må over 5000 for at det skal bli bra fremgang.

En mulighet er å kjøre GOMAD. 4 liter helmelk hver dag. Dette gir deg 2680 kcal ekstra (om du drikker q-meieriene sin. Tine har 200 kcal mindre på 4 liter). Drikk en liter etter hvert måltid. Er litt dyrt, men det funker bra.

500 kcal overskudd er ingenting. Sats høyere. Vei deg en gang i uken, og pass på at vekta går tydlig opp.

Hva med kilden til kaloriene? Spiller det noe rolle? Karbohydrater er jo det som skaper muskelvekst, eller? 4l H-melk er jo mye fett, er dette noe jeg burde tenke på?

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Annonse

Hva med kilden til kaloriene? Spiller det noe rolle? Karbohydrater er jo det som skaper muskelvekst, eller? 4l H-melk er jo mye fett, er dette noe jeg burde tenke på?

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Ikke ligg på 5000 kcal. enda ihvertfall.

Prøv deg fram, du trenger ikke legge på deg unødvendig mye fett bare pga det funket å legge på seg med 5000kcal daglig.

Karbohydrater er energi.

Proteiner bygger muskler. få i deg nok proteiner, så kan du fylle på resten med fett og karbohydrater.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...