Gå til innhold

Spm ang bmr/kaloribehov osv... forvirret av alle kalkulatorer.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er litt forvirra når det gjelder disse kalkultatorene her og der... hvor mye kan jeg f.eks "trygt" spise på en vanlig dag hvor jeg trener??.. og hvor mye må jeg spise for å bygge muskler(legger vel da ikke på meg om jeg spiser så mye kcal som anbefalt og trener tung styrke og spiser riktig?) Slitt med SF før og blir lett stressa av sånn. Ser man skal fylle ut en del ting. Jeg er 18 år, 172 høy ca, 58 kg ca og vil si jeg trener en god del da jeg trener 6-7 dager i uken. Styrke mesteparten, noen dager iblandet kondisjon. Mitt mål nå er å få mer muskler og få en sunn, markert og frisk kropp :)

Fortsetter under...

Du har akkurat samme vekt og høyde som meg, bare at jeg et ett par år eldre :)

Jeg må spise ca 2100 kalorier for å vedlikeholde min vekt. Og prøver å spise 2200 kcal om dagen siden jeg ønsker å bygge muskler, hvor jeg prøver å få i meg mest mulig proteiner.

Vil tippe du bør ligge litt over, siden du trener kondisjon i tillegg. Om du bruker denne: trening.no - BMR kalkulator så er den veldig grei. Men du må huske at tallene du får er en slags standard, men vi har alle forskjellig forbrenning osv osv, så du kan bruke tallene som utgangspunkt men du vil selv kjenne på kroppen om du trenger mer eller mindre :)

Lag deg en loggbok, vil gjerne følge framgangen din, da vi har likt utgangspunkt og mål :)

Takker og bukker for godt svar fra deg OhMickey! :)

Så over 2000 da i hvertfall...!

Kjekt å følge noen med samme mål ja, og samme utgangspunkt! Har du loggbok?? Nå driver vi å ødelegger her ( vi får utlevere loggbøkene våre diskré!) Loggboken min er HER den. Litt ny enda, men det kommer seg. Skal snart legge ut før og etterbilder(fra tidligere vektnedgang). Men nå er det styrke som gjelder ;)

Takker og bukker for godt svar fra deg OhMickey! :)

Så over 2000 da i hvertfall...!

Kjekt å følge noen med samme mål ja, og samme utgangspunkt! Har du loggbok?? Nå driver vi å ødelegger her ( vi får utlevere loggbøkene våre diskré!) Loggboken min er HER den. Litt ny enda, men det kommer seg. Skal snart legge ut før og etterbilder(fra tidligere vektnedgang). Men nå er det styrke som gjelder ;)

Om du legger til linken til din loggbok inne på "personlige detaljer" så kommer den opp under bildet ditt når du skrive innlegg, slik som jeg har :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...