Cilla Skrevet 10. juni 2012 Skrevet 10. juni 2012 Jeg er veldig glad i søtpotet, og ikke noe glad i vanlig potet, men jeg har lest at det er mye mer sukker i søtpotet enn vanlig potet, så er det egentlig sunt? Hva er sunnest av de to? Siter
T-bone Skrevet 10. juni 2012 Skrevet 10. juni 2012 Det er kanskje mer sukker i søtpotet enn vanlig potet, men søtpoteten inneholder litt mindre karbohydrater og er generell mer næringsrik... I hvertfall når jeg sjekker søtpotet vs. potet (lagringspotet) på frukt. no... Siter
Gjest ILU Skrevet 10. juni 2012 Skrevet 10. juni 2012 "Cilla skrev: Jeg er veldig glad i søtpotet, og ikke noe glad i vanlig potet, men jeg har lest at det er mye mer sukker i søtpotet enn vanlig potet, så er det egentlig sunt? Hva er best av de to? BEST???? Siter
Cilla Skrevet 10. juni 2012 Forfatter Skrevet 10. juni 2012 "SinisterAlex skrev: BEST???? Min trøtte hjerne konkluderte med at "best" var det samme som sunnest. Sorry Siter
T-bone Skrevet 10. juni 2012 Skrevet 10. juni 2012 Jeg synes søtpotet smaker best, og virker næringsmessig bedre enn vanlig potet... Hva mener du med best av de to, forresten? Best av hva? EDIT: nevermind Siter
Gjest ILU Skrevet 10. juni 2012 Skrevet 10. juni 2012 Vanskelig å svare på hva som er sunnest, hva er sunnhet? Hva er du ute etter? Siter
VegarL Skrevet 10. juni 2012 Skrevet 10. juni 2012 Begynnt å blitt utrolig glad i søtpotet faktisk, søtpotet"fries" nammenam! (ikke frityrstekt vell og merke) Siter
Oddis Skrevet 14. juni 2012 Skrevet 14. juni 2012 Søtpotet er sunnest fordi den inneholder mest vitaminer, antioksidanter og litt mer karbohydrater. I tillegg har den littegrann fruktose og glukose i tillegg til stivelse noe som gjør den mer komplett. Litt frukt, litt potet Men sånn generelt, ja takk begge deler :thumbsup: T-bone 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.